• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

آمازون ۱۰ استارتاپ هوش مصنوعی را تقویت می‌کند

  • کد خبر : 15811
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴
آمازون ۱۰ استارتاپ هوش مصنوعی را تقویت می‌کند
آمازون غول تجارت الکترونیک اعلام کرده است که قصد دارد 10 استارتاپ هوش مصنوعی که دارای شرایط و شاخص‌های مورد نظر مانند داشتن محصول بادوام هستند را تقویت کند.

اولین ورود آمازون به دنیای برنامه‌های شتاب‌دهنده که برای کمک به ساخت و راه‌اندازی استارتاپ‌های مراحل اولیه طراحی شده بود، در سال ۲۰۱۶ بر روی هوش مصنوعی متمرکز شد. حالا به نظر می‌رسد که پس از هفت سال، آمازون یک شتاب‌دهنده هوش مصنو‌عی دیگر را دارد که این بار توسط سرویس‌های وب آمازون رهبری می‌شود.

براساس گزارشی که امروز در وب سایت Techcrunch، منتشر شده، آمازون (AWS) یک برنامه ۱۰ هفته‌ای برای استارتاپ های هوش مصنوعی مولد در سراسر جهان ایجاد کرده است.

برنامه آمازون برای استارتاپ های هوش مصنوعی از چه قرار است؟

بنیان‌گذاران استارتاپ های مولد هوش مصنو‌عی در این گروه می‌توانند انتظار دسترسی به مدل‌ها و ابزارهای هوش مصنوعی و همچنین بهینه‌سازی یادگیری ماشین و توصیه‌های سفارشی برای ورود به بازار را داشته باشند. همچنین در پایان برنامه یک روز برای ارائه در سانفرانسیسکو وجود دارد.

البته باید به ابن نکته اشاره کرد که آمازون (AWS) به صورت مستقیم روی استارتاپ‌ها سرمایه‌گذاری نمی‌کند و هنوز یک بازوی سرمایه‌گذاری AI/ML ندارد. گفتنی است، پذیرفته‌شدگان حداکثر ۳۰۰ هزار دلار اعتبار AWS برای کمک به ساخت شرکت خود دریافت خواهند کرد. این شرکت می‌گوید ۱۰ استارتاپ در این برنامه انتخاب خواهند شد.

با این حال، در حالی که این شرکت می‌گوید که برای همه استارتاپ‌ها باز است، هاوارد رایت، رئیس جهانی استارتاپ‌های AWS، در یک پست وبلاگی جزئیاتی را ارائه داد.

در ابین پست وبلاگی آمده است که استارتاپ های هوش مصنو‌عی که حداقل محصول بادوام دارند و مشتریان زیادی را جذب می‌کنند، می‌توانند از همه خدمات این برنامه به‌طور کامل بهره‌مند شوند.

همچنین، او اعلام کرد که در حال کار بر روی پیشنهادهای ارزش محصول استارتاپ هایی هستند که در حال حاضر روی AWS ساخته شده‌اند. استارتاپ‌های منتخب بیشترین سود را به ازای هر راند دریافت خواهند کرد.

راب فرگوسن، رئیس جهانی استارتاپ‌های AI/ML AWS، می‌گوید که هوش مصنوعی مولد، پیشرفت‌ها و خلاقیت‌های جدیدی را ایجاد کرده است. هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برخی از تحول‌آفرین‌ترین فناوری‌های نسل ما هستند و بیش از ۲۰ سال است که کانون اصلی آمازون بوده‌اند. ما هیجان‌زده هستیم که می‌توانیم از طریق این فناوری به جهان و تحولات آن کمک کنیم.

او گفت: «رویکرد ما برای هوش مصنوعی مولد سرمایه‌گذاری و نوآوری در سه لایه هوش مصنوعی مولد است. تا این فناوری را از قلمرو تحقیق خارج کرده و در دسترس مشتریان با هر اندازه و توسعه‌دهندگان با هر سطح مهارت قرار دهد.»

همکاری آمازون با استارتاپ Stability AI برای رقابت با گوگل

این همکاری شامل تعهد Stability برای استفاده از تراشه‌های تراینیوم آمازون، پردازنده‌های طراحی‌شده سفارشی است که رقیب واحد پردازش تنسور گوگل است. این قرارداد به آمازون که از نظر برخی در صنعت هوش مصنوعی از نظر قابلیت‌های هوش مصنوعی از مایکروسافت و گوگل عقب مانده است، یک شریک شاخص برای نمایش پلتفرم ابری خود ارائه می‌دهد.

به گفته یکی از افرادی که با شرایط آشنا هستند، این معامله انحصاری نیست و Stability را برای کار با ارائه‌دهندگان ابر جایگزین مانند Google Cloud آزاد می‌گذارد. گوگل همچنین گفت قرارداد ابری آن با Anthropic غیرانحصاری است.

با این حال، به‌گفته محققان هوش مصنوعی، ساخت و استقرار مدل‌های زبانی بزرگ با میلیاردها پارامتر، مانند GPT یا مدل PalM Google، به سخت‌افزار پایدار نیاز دارد و به گفته محققان هوش مصنوعی، حرکت بین پلتفرم‌های مختلف را پس از شروع آموزش یک مدل دشوار می‌کند.

با پیشرفت هوش مصنوعی و روی کار آمدن ChatGPT معروف در چند ماه اخیر شرکت‌های بزرگ فناوری به دنبال سرمایه‌گذاری و اتحاد با استارتاپ‌های هوش مصنوعی از طریق بازوهای محاسبات ابری خود هستند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15811

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.