• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

کارشناسان: هوش مصنوعی می‌تواند تعطیلات آخر هفته را به ۳ روز افزایش دهد

  • کد خبر : 15781
  • ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
کارشناسان: هوش مصنوعی می‌تواند تعطیلات آخر هفته را به ۳ روز افزایش دهد
احتمال دارد هوش مصنوعی با کمک به افزایش بهره‌وری کارمندان، بتواند مسیر را برای افزایش تعطیلات آخر هفته و کاهش روزهای کاری، هموار کند.

گسترش ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در طی ماه‌های اخیر مانند ChatGPT، موجب بروز نگرانی‌هایی پیرامون عواقب اقتصادی و تهدید مشاغل گوناگون شده است. با این حال برخی کارشناسان اعتقاد دارند که چنین ابزارهایی نه‌تنها آسیب‌رسان نیستند؛ بلکه می‌توانند با کاهش دادن روزهای کاری، تعطیلات آخر هفته را طولانی‌تر کنند.

ارتباط تعطیلات آخر هفته با هوش مصنوعی چیست؟

«کریستوفر پیساریدیس»، اقتصاددان شناخته شده و برنده جایزه نوبل در سال ۲۰۱۰ است که اخیراً حین کنفرانسی در اسکاتلند، نظرات متفاوتی را پیرامون هوش مصنوعی بیان کرده است. او ادعا دارد که برخلاف نگرانی‌ها در رابطه با اخراج کارمندان به دلیل بکارگیری هوش مصنوعی، ابزارهای این چنینی می‌توانند به افزایش نرخ بهره‌وری کمک نمایند. همین مسئله موجب می‌شود تا نیاز کمتری به کار کردن در طی هفته وجود داشته باشد و اوقات فراغت کارمندان، افزایش پیدا کند.

این مدرس مدرسه اقتصاد لندن که در زمینه اثرات اتوماسیون در محیط‌های کاری صاحب نظر است، عقیده دارد که هوش مصنوعی، راه‌حلی برای نجات بشر از دست امور خسته‌کننده خواهد بود و می‌تواند گذر به چهار روز کاری و افزایش تعطیلات آخر هفته را بسیار آسان‌تر کند. البته چنین ادعایی با ابهامات مختلفی مواجه است؛ برای مثال آیا کاهش روزهای کاری در هفته به کاهش سطح درآمد نیز ختم می‌شود؟ یا کاهش حجم کار تاثیری روی تقاضای نیروی کار از سوی شرکت‌ها خواهد داشت؟ پرسش‌هایی که پاسخ آنها چندان واضح نیست و احتمالاً تنها با گذشت زمان مشخص می‌شود.

پیساریدیس به گزارش اخیر شرکت خدمات مالی و بانکداری گلدمن ساکس نیز اشاره کرده است که طبق آن، پیش‌بینی می‌شود حدود ۳۰۰ میلیون شغل توسط هوش مصنوعی تحت‌تاثیر قرار بگیرد یا کاملاً از بین برود. طبق این گزارش، اگرچه تعداد زیادی از مشاغل زیر سایه هوش مصنوعی قرار می‌گیرند؛ اما حضور ابزارهای مبتنی بر AI در اغلب موارد می‌تواند تاثیر مثبتی داشته باشد و به افراد در انجام امور به شکل بهینه‌تر، کمک نماید. همچنین هوش مصنوعی می‌تواند به ظهور فرصت‌های شغلی جدید در حوزه فناوری منتهی شود و با بهینه‌سازی‌ها، بهره‌وری اقتصادی را هم افزایش دهد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15781

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.