• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6

آلمان هم احتمالاً مانند ایتالیا استفاده از ChatGPT را ممنوع می‌کند

  • کد خبر : 15767
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
آلمان هم احتمالاً مانند ایتالیا استفاده از ChatGPT را ممنوع می‌کند
علاوه بر آلمان، کشورهای دیگری مانند ایرلند و فرانسه نیز درحال مذاکره با رگولاتورهای ایتالیا درباره ممنوعیت ChatGPT هستند.

هفته گذشته، آژانس حفاظت از داده‌های ایتالیا تصمیم گرفت استفاده از ChatGPT را به‌دلیل نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی داده‌ها ممنوع کند. اکنون به‌نظر می‌رسد که آلمان نیز قصد دارد به‌عنوان دومین کشور چنین تصمیمی بگیرد.

«اولریش کلبر»، کمیسر آلمان برای حفاظت از داده‌ها، در مصاحبه‌ای با روزنامه محلی Handelsblatt (به نقل از NeoWin) گفت که رگولاتورهای این کشور درحال مذاکره و گفت‌وگو با رگولاتورهای دولت ایتالیا درباره ممنوعیت ChatGPT بوده‌اند. کلبر در مصاحبه خود اعلام کرد: «اصولاً چنین اقدامی در آلمان نیز امکان‌پذیر است.»

دولت ایتالیا زمانی تصمیم به ممنوعیت ChatGPT گرفت که آژانس حفاظت از داده‌های این کشور گفته بود که این مدل هوش مصنوعی احتمالاً قوانین مربوط به جمع‌آوری داده‌ها را نقض می‌کند. همچنین ادعا کرد که OpenAI نظارتی بر استفاده از این سرویس توسط کودکان زیر ۱۳ سال ندارد. شرایط خدمات این چت‌بات هوش مصنوعی استفاده از آن توسط کودکان آن گروه سنی را ممنوع می‌کند.

پس از ممنوعیت ChatGPT در ایتالیا، «ماتئو سالوینی»، معاون نخست‌وزیر این کشور، اظهار داشت که این اقدام برای آژانس ناظر بر جمع‌آوری داده‌ها یک امر «ریاکارانه» بوده است. او اشاره کرد که سرویس‌های آنلاین دیگری نیز وجود دارند که قوانین جمع‌آوری داده‌ها و حفظ حریم خصوصی را نقض می‌کنند، اما مانند ChatGPT مسدود نشده‌اند.

احتمال ممنوعیت ChatGPT در کشورهای دیگر

علاوه بر آلمان، کشورهای دیگری نیز درحال گفت‌وگو با رگولاتورهای ایتالیا در مورد اقدامات خود هستد. سخنگوی کمیسر حفاظت از داده‌های ایرلند نیز اعلام کرد که آن‌ها درحال بررسی اقدامات ایتالیا برای ChatGPT هستند و «با تمام مقامات حفاظت از داده اتحادیه اروپا در رابطه با این موضوع در تماس خواهند بود». دولت فرانسه نیز درباره این تصمیم با ایتالیا در تماس بوده است.

OpenAI از زمان اعلام ممنوعیت در ایتالیا، ۲۰ روز فرصت دارد تا نحوه برنامه‌ریزی خود برای تطبیق با قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا را اعلام کند و در غیر این صورت، استارتاپ آمریکایی ممکن است مجبور شود تا ۴ درصد از درآمد جهانی خود را به‌عنوان جریمه پرداخت کند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15767

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.