• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

باگ دردسرساز ChatGPT سوابق چت هوش مصنوعی را به کاربران دیگر نشان می‌دهد

  • کد خبر : 15651
  • ۰۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
باگ دردسرساز ChatGPT سوابق چت هوش مصنوعی را به کاربران دیگر نشان می‌دهد
باگ چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT تاریخچه‌ی گفت‌وگوهای افراد را به کاربران دیگر نمایش می‌دهد.

ویژگی تاریخچه‌ی ChatGPT اخیراً غیرفعال شده است زیرا باگ جدید این هوش مصنوعی، بخش مختصری از مکالمات کاربران را به افراد دیگر نشان می‌دهد.

یکی از کاربران ردیت تصویری به‌اشتراک گذاشت که چندین مکالمه‌ی انجام‌شده با ChatGPT را نشان می‌دهد که مربوط به این فرد نبوده است. شخص دیگری در توییتر گزارشی مشابه درمورد این باگ ارائه کرد. سخنگوی OpenAI این خبر را تأیید و خاطرنشان کرد باگ مذکور متن کامل چت‌های کاربران را به سایر افراد به‌اشتراک نمی‌گذارد و فقط عنوان‌های توصیفی مختصر را نمایش می‌دهد.

مشکل ChatGPT نشان می‌دهد باید از اطلاعات حساسی که با این چت‌بات به‌اشتراک می‌گذارید به‌شدت مراقبت کنید. در یکی از پرسش‌های متداول وب‌سایت OpenAI نوشته شده است که لطفاً هیچ اطلاعات حساسی را در مکالمات خود ارائه ندهید. این شرکت می‌گوید امکان پاک کردن برخی درخواست‌های خاص از سوابق گفت‌وگوهای کاربران وجود ندارد و شاید از این چت‌ها برای اهداف آموزشی استفاده شود. به‌هرحال به‌نظر می‌رسد شرکت مذکور، تمایل بسیار زیادی برای اشتراک‌گذاری اطلاعات محرمانه با چت‌بات خود دارد.

بلومبرگ به‌دلیل باگ ChatGPT این چت‌بات را به‌طور موقت غیرفعال کرد اما پس‌ از چند ساعت دوباره آنلاین شد. تاریخچه‌ی چت کاربران در نوار کناری این هوش مصنوعی با پیام «تاریخچه موقتاً دردسترس نیست» همراه شده است و این شرکت سعی دارد مشکل را در اسرع وقت برطرف کند.

به گزارش ورج، علت مشکل نمایش سوابق گفت‌وگوی کاربران با سایر افرادی که از ChatGPT استفاده می‌کنند، وجود ایراد در یک نرم‌افزار متن‌باز ناشناس است. به‌هرحال تحقیقات برای شناسایی دلیل بروز این باگ همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15651

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.