• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

این بازی را هوش مصنوعی ساخته‌است!

  • کد خبر : 15475
  • ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
این بازی را هوش مصنوعی ساخته‌است!
برخی افراد خلاق از چت‌بات ChatGPT برای ساخت بازی‌های جدید استفاده می‌کنند و ظاهراً توانایی این هوش مصنوعی در ساخت بازی بسیار شگفت‌انگیز است.

دنیل تایت، توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار ۲۸ ساله‌، اخیراً با هوش مصنوعی ChatGPT بازی منحصربه‌فردی برای طرفداران سودوکو ساخته است. تایت درواقع از چت‌بات OpenAI برای ساخت نسخه‌ی معکوس بازی سودوکو بهره گرفته است.

ChatGPT ابتدا فهرستی از پنج بازی‌ای که قبلاً با آن‌ها آشنا شده است، تهیه کرد و سپس تایت از این هوش مصنوعی درخواست کرد تا بازی معمایی کاملاً جدیدی را از پایه بسازد.

تایت در گفت‌وگو با وب‌سایت بیزنس‌اینسایدر گفت: «وقتی از ChatGPT سؤال کردم آیا می‌تواند بازی معمایی بسازد یا خیر، در هر مرحله‌ی انجام این‌ کار شگفت‌زده می‌شدم و سریعاً ایده‌ی دیگر به‌ ذهنم می‌رسید».

تایت از زمان راه‌اندازی اولیه‌ی چت‌بات ChatGPT در ماه نوامبر، آن را آزمایش کرده است و با محدودیت‌های آن آشنایی دارد. او می‌گوید اغلب با پیام‌هایی مواجه شده است که نشان می‌دهد هوش مصنوعی نمی‌تواند وظایف خاصی را انجام دهد. به‌هرحال، او موفق شد در تلاش اخیر خود فقط در مدت ۴۵ ثانیه، بازی جدیدی را با کمک این ابزار بسازد.

تایت بازی خود را با عنوان سودوکوی معکوس توصیف می‌کند. شما باید در این بازی به‌جای اضافه‌کردن اعداد به خانه‌های بازی، عددها را از شبکه‌ای پرشده خط بزنید تا ستون‌ها و ردیف‌ها با یکدیگر جمع‌ شوند.

بازی تایت موسم‌ به Sumplete در تاریخ ۳ مارس دردسترس عموم قرار گرفت و از آن زمان تاکنون، ۵۰ هزار نفر آن را امتحان کرده‌اند. این توسعه‌دهنده هنگام مصاحبه با اینسایدر اعلام کرد در آن لحظه، ۲,۵۰۰ نفر هم‌زمان در حال اجرای بازی سودوکوی معکوس بودند.

طبق اعلام تایت، سودوکو معکوس نمونه‌ی مشابه ندارد. چت‌بات ChatGPT می‌گوید شبیه‌ترین بازی به Sumplete با نام Magic Square منتشر شده است. در این بازی، گیمرها باید شبکه‌ی مربعی اعداد را مرتب کنند تا مجموعه هر سطر و ستون و خطوط مورب آن مساوی شود.

تایت سابقه‌ی طراحی بازی‌های معمای دیگری مثل Mathler را نیز در کارنامه دارد که پس‌ از اشتراک‌گذاری آن در ردیت، نظر بیش‌ از ۱۰ هزار گیمر را به‌ خود جلب کرد. این توسعه‌دهنده می‌گوید قابلیت‌های ChatGPT آن‌قدر جذاب است که هرکسی حتی بدون تجربه‌ی قبلی می‌تواند با استفاده از آن، بازی‌های جذابی طراحی کند.

تایت قصد دارد بازی خود را با ChatGPT به‌طورکامل رمزنگاری کند تا ببیند این چت‌بات چه توانایی‌های دیگری دارد. او ایمیل‌ها و بازخوردهایی از بازیکنان Sumplete دریافت کرده است و می‌خواهد از آن‌ها برای بهبود نسخه‌ی بعدی بازی خود بهره ببرد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15475

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.