• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

ویندوز ۱۱ احتمالاً به‌زودی به افکت‌های پس‌زمینه مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز می‌شود

  • کد خبر : 15383
  • ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
ویندوز ۱۱ احتمالاً به‌زودی به افکت‌های پس‌زمینه مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز می‌شود
طبق کدهایی که در آخرین بیلد ویندوز 11 کشف شده است، ظاهراً مایکروسافت روی ویژگی هوش مصنوعی برای افزودن افکت به تصویر پس‌زمینه کار می‌کند.

در بیلد ۲۵۳۰۹ ویندوز ۱۱، کاربران کدهایی را کشف کرده‌اند که احتمالاً به یک ویژگی شخصی‌سازی جدید که توسط هوش مصنوعی ارائه می‌شود، اشاره دارند.

طبق گفته دو منبع XenoPanther و PhantomOfEarth در توییتر، بیلد ۲۵۳۰۹ ویندوز ۱۱ شامل چندین رشته کد می‌شود که به افکت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای پس‌زمینه دسکتاپ اشاره می‌کنند. خط دیگری نیز نشان می‌دهد که مایکروسافت می‌خواهد از هوش مصنوعی برای اضافه‌کردن جلوه‌های عمقی به تصاویر پس‌زمینه در دستگاه‌های سازگار استفاده کند.

بااین‌حال بیلد ۲۵۳۰۹ فقط شامل کدهای مربوط به این ویژگی‌ها می‌شود و هنوز نمی‌توان آن‌ها را فعال کرد؛ بنابراین طرفداران ویندوز باید بیشتر منتظر بمانند تا مایکروسافت آن‌ها را در بیلدهای آینده ارائه کند.

ویندوز 11

احتمال نیاز به پردازنده اختصاصی برای قابلیت هوش مصنوعی ویندوز ۱۱

درحال‌حاضر اطلاعات بیشتری در این رابطه موجود نیست و به همین دلیل مشخص نیست که آیا این ویژگی به واحدهای پردازش عصبی اختصاصی نیاز دارد یا خیر. بااین‌حال، وجود خط «استفاده از هوش مصنوعی درصورت موجود‌بودن» شانس استفاده از آن توسط کاربرانی که از پردازنده‌های x86 سنتی اینتل و AMD استفاده می‌کنند را کم می‌کند.

اخیراً یکی از نمایندگان مایکروسافت در مصاحبه‌ای گفته بود که این شرکت به‌طور فعال درحال بررسی ترکیب هوش مصنوعی در ویندوز برای ارائه تجربیات قدرتمندتر به مشتریان است. چنین تجربیاتی ممکن است شامل افکت‌های فانتزی برای پس‌زمینه دسکتاپ، افکت‌های استودیویی برای تماس‌های ویدیویی و موارد دیگری باشد.

مایکروسافت که در چند وقت گذشته توجه ویژه‌ای به هوش مصنوعی داشته است، می‌خواهد سیستم‌عامل خود را هوشمندتر کند، بنابراین نیاز به یکپارچگی بهتر با سخت‌افزاری دارد تا بتواند به چنین هدفی دست یابد. در همین رابطه، اخیراً فاش شده بود که اینتل و مایکروسافت در یک همکاری مشترک برای پشتیبانی از از قابلیت‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، روی نسل بعدی پردازنده‌های دسکتاپ و ویندوز ۱۲ کار می‌کنند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.