• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
هشدار ایلان ماسک؛

نظارت در عملکرد هوش مصنوعی به مرجع قانونی نیاز دارد

  • کد خبر : 15367
  • ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
نظارت در عملکرد هوش مصنوعی به مرجع قانونی نیاز دارد
ایلان ماسک درباره نیاز به قانون‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی گفت: به‌نوعی مرجع قانونی برای نظارت بر توسعه هوش مصنوعی و اطمینان از عملکرد این فناوری در جهت منافع عمومی نیاز داریم.

ایلان ماسک در جلسه‌ای که اخیراً با سرمایه‌گذاران تسلا داشته، درباره هوش مصنوعی ابراز نگرانی کرده است. وی اعتقاد دارد که احتمالاً برخی از اقداماتش باعث افزایش سرعت پیشرفت این فناوری خطرناک شده است. ماسک این اظهارات را در پاسخ به سرمایه‌گذاری بیان کرده که از او پرسیده بود هوش مصنوعی می‌تواند در تولید خودرو‌ها به کمک این شرکت بیاید یا خیر.

ایلان ماسک در رویداد Investor Day جدید تسلا در پاسخ به پرسش سرمایه‌گذاران اعلام کرد که به نظرش هوش مصنوعی نمی‌تواند به این زودی‌ها به تسلا در تولید خودرو‌ها کمک کند. وی در ادامه ضمن ابراز نگرانی درباره این فناوری گفت: «کمی از بابت مسائل مربوط به هوش مصنوعی نگرانم. فکر می‌کنم این چیزی است که همه ما باید نگرانش باشیم.»

ماسک درباره نیاز به قانون‌گذاری در این حوزه افزود: «ما به‌نوعی مرجع قانونی یا چیزی شبیه به آن برای نظارت بر توسعه هوش مصنوعی و اطمینان از عملکرد این فناوری در جهت منافع عمومی نیاز داریم.» ماسک اعتقاد دارد که هوش مصنوعی یک فناوری بسیار خطرناک است.

**ایلان ماسک هم در توسعه هوش مصنوعی مؤثر بوده است؟

این کارآفرین پرحاشیه که اخیراً دوباره ثروتمندترین فرد دنیا شده است، می‌گوید او هم احتمالاً در توسعه سریع هوش مصنوعی نقش داشته است. این اظهارنظر به‌احتمال‌زیاد به نقش ماسک در تأسیس شرکت OpenAI اشاره دارد که حالا با چت‌بات ChatGPT به شهرتی جهانی دست یافته و این صنعت را متحول کرده است.

سخنان اخیر ایلان ماسک شبیه به حرف‌های «میرا موراتی»، مدیر ارشد فناوری OpenAI، است که مدتی قبل گفته بود ابزار‌های هوش مصنوعی باید قانونمند شوند؛ چرا که افراد خرابکار در حالت فعلی می‌توانند از آن‌ها سوءاستفاده کنند.

مدیرعامل تسلا در ماه گذشته میلادی در اجلاس دولت‌های جهانی در دبی گفته بود که هوش مصنوعی می‌تواند تهدیدی برای جامعه باشد. او همچنین در سال ۲۰۱۸ گفته بود که از بابت دو چیز بیش از بقیه نگران است: دشواری‌های تولید تسلا مدل ۳ و خطرات هوش مصنوعی.

با وجود تمام این گفته‌ها، طبق گزارشی، ایلان ماسک می‌خواهد با تشکیل یک تیم از فعالان حوزه هوش مصنوعی، رقیب ChatGPT را توسعه دهد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15367

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.