• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
3

ایلان ماسک ظاهراً درحال تشکیل یک تیم برای ساخت رقیب ChatGPT است

  • کد خبر : 15317
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹
ایلان ماسک ظاهراً درحال تشکیل یک تیم برای ساخت رقیب ChatGPT است
ایلان ماسک ظاهراً طی هفته‌های گذشته با محققان حوزه هوش مصنوعی در تماس بوده است تا یک آزمایشگاه تحقیقاتی تشکیل دهد.

چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی شرکت OpenAI در ماه‌های اخیر سروصدای زیادی بپا کرده است و باعث شده که شرکت‌ها به‌دنبال توسعه رقیبش باشند یا از آن در محصولاتشان استفاده کنند. اما حالا گفته شده که یکی از هم‌بنیان‌گذاران OpenAI، یعنی ایلان ماسک، در هفته‌های اخیر برای توسعه رقیب ChatGPT با محققان حوزه هوش مصنوعی تماس داشته است تا یک آزمایشگاه تحقیقاتی شکل دهد.

طبق گزارش The Information، مدیرعامل تسلا و توییتر با «ایگور بابوشکین»، یک محقق هوش مصنوعی که در گذشته در شرکت دیپ‌مایند متعلق به آلفابت کار می‌کرده، ارتباط برقرار کرده است. موضوع صحبت ماسک و بابوشکین ظاهراً تشکیل یک آزمایشگاه تحقیقاتی بوده است.

ایلان ماسک رقیب ChatGPT را می‌سازد؟

ایلان ماسک در حوزه‌های مختلفی فعالیت داشته که یکی از آن‌ها، هوش مصنوعی است. درحقیقت ماسک به‌همراه «سم آلتمن» در سال ۲۰۱۵ شرکت OpenAI را تأسیس کردند. اگرچه ایلان ماسک از OpenAI بیرون آمد و ارتباطش با این شرکت را قطع کرد، اما آلتمن درحال‌حاضر مدیریت این شرکت را بر عهده دارد و در زمان مدیریت او شاهد معرفی ChatGPT بودیم.

حالا ظاهراً ایلان ماسک می‌خواهد با تشکیل یک تیم جدید، دوباره وارد دنیای هوش مصنوعی شود و به جنگ شرکتی برود که خودش در شکل‌گیری‌اش نقش داشته است.

آن‌طور که گزارش The Information می‌گوید، ماسک و بابوشکین درباره تشکیل یک تیم برای انجام تحقیقات در حوزه هوش مصنوعی با یکدیگر صحبت کرده‌اند، بااین‌حال پروژه مدنظر آن‌ها هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و هنوز برنامه‌ای خاص برای توسعه محصولات تعیین نشده است. علاوه‌براین، بابوشکین به اینفورمیشن گفته که به‌صورت رسمی به پروژه مدنظر ایلان ماسک ملحق نشده است.

درحال‌حاضر ایلان ماسک و بابوشکین درباره این گزارش اظهارنظری نکرده‌اند، بااین‌حال به‌نظر می‌رسد موفقیت بالای ChatGPT مدیرعامل توییتر را مصمم کرده است تا رقیبش را بسازد. البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که درحال‌حاضر ایلان ماسک شرکت‌های مختلفی را مدیریت می‌کند و بخش زیادی از زمانش صرف توییتر می‌شود، بنابراین نمی‌دانیم چگونه می‌خواهد در یک شرکت جدید ایفای نقش کند؛ آن‌هم در حوزه‌ای که رقبای قدرتمندی همچون گوگل، مایکروسافت و متا دارند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15317

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.