• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

مایکروسافت در حال تست هوش‌مصنوعی خود روی موبایل است

  • کد خبر : 15285
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
مایکروسافت در حال تست هوش‌مصنوعی خود روی موبایل است
شرکت مایکروسافت «Microsoft» به‌تازگی از هوش‌مصنوعی خود که بر بستر ChatGPT ساخته شده است رونمایی کرد و به کاربران نوید شروع عصر جدیدی برای جستجو و کاوش در اینترنت را به کاربران داد، پس از آن، این شرکت نسخه‌های آزمایشی این هوش‌مصنوعی را به دست برخی افراد رسانده و حالا به ‌نقل از برخی کاربران شاهد شروع فاز آزمایشی این هوش مصنوعی روی موبایل‌ها هستیم

این شرکت همانند گوگل «Google» و مِتا «Meta» پس از رونمایی از هوش‌مصنوعی خود قصد دارد تا آن را برای مدت‌ها در فاز آزمایشی نگه داشته تا تمامی مشکلات آن‌را برطرف کند، مشکلاتی از قبیل درست نبودن برخی از پاسخ‌ها، رفتار‌های عجیب و حتی انسان گونه باعث شده‌اند که این شرکت‌ها از چنین پیشبردی حول محور پیاده‌سازی هوش‌های مصنوعی خود استفاده کنند.

جزئیات بیشتر از نسخه‌ی موبایلی Bing

همانطور که گفته شد، تنها برخی از کاربرانی که در صف انتظار این هوش‌مصنوعی ثبت‌نام کرده‌اند قادر به استفاده از آن خواهند بود؛ همچنین به گزارش برخی از کاربران، تصاویری منتشر شده است که نشان می‌دهد این شرکت همزمان با آزمایش هوش‌مصنوعی GPT خود بر روی رایانه‌های شخصی، در حال تست نسخه‌ی موبایلی آن می‌باشد.

با این حال، گویی هنوز رابط کاربری این هوش‌مصنوعی برای موبایل‌ها به صورت کامل بهینه‌سازی نشده است و کاربران بایستی تا بیانیه‌ی رسمی شرکت مایکروسافت در این مورد منتظر بمانند، برخی دیگر از مخاطبین هم با استفاده از حالت Desktop Mode (حالتی واقع در مرورگرهای موبایلی که صفحات اینترنتی را همانند نسخه‌ی رایانه‌های شخصی نشان می‌دهد.) موفق به اجرای نسخه‌ی موبایلی این هوش مصنوعی روی شده‌اند.

علاوه بر این، طبق گزارشات توانستیم مطلع شویم که این هوش‌مصنوعی دارای حالت‌های مختلفی خواهد بود. برای مثال می‌توانید « اخلاق » این هوش‌مصنوعی را از میان گزینه‌های مختلفی مانند « حالت خلاقانه »، «حالت دقیق» و «حالت متعادل» انتخاب کنید؛ برخی می‌گویند استفاده شدن از چنین حالت‌هایی از سوی مایکروسافت برای بازگردانی این هوش‌مصنوعی از حالت خودمختار خود می‌باشد، اما مطمئنا در آینده شاهد اضافه‌ شدن حالات مختلفی به این هوش‌مصنوعی خواهیم بود.

همچنین کاربران از حالت «دوست» گزارش می‌دهند که می‌تواند با مخاطبین تعاملات دوستانه داشته باشد و با آن‌ها در مشکلات خود هم‌دردی کند؛ این مورد را در صحبت یکی از نویسنده‌های مجله‌ی نیویورک تایمز «NyTimes» با هوش‌مصنوعی مایکروسافت که با لقب سیدنی «Sydney» نیز شناخته می‌شود، به صراحت دیدیم. این هوش مصنوعی از خود احساسات انسان‌-گونه‌ای را بروز داده بود و گویا مایکروسافت نمی‌خواهد آن بخش از این ربات را نابود کند.

هوش مصنوعی بینگ

جمع‌بندی

مسلما بیشتر کاربران و مصرف‌کنندگانی که در دنیای اینترنت وجود دارند، کاربران موبایل‌ هستند. آن‌ها همیشه خواستار ورود ویژگی‌های مختلف در کالبد موبایل خود بوده و طبق همین دلیل، تمامی شرکت‌ها سعی می‌کنند تا اپلیکیشن‌ها، ابزار‌ها و نرم‌افزارهای کاربردی خود را تا در کمترین مدت پس از انتشار آن‌ها روی رایانه‌های شخصی، محصول مورد نظر خود را روی موبایل نیز منتشر کنند.

و حالا ردموندی‌های معروف نیز می‌خواهند با وارد کردن هوش‌مصنوعی خود به موبایل‌ها، این محصول فو‌ق‌العاده را به موبایل‌ها بیاورند. برای اخبار جذاب حوزه‌ تکنولوژی و هوش‌مصنوعی با مجله مایکت همراه باشید.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15285

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.