• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
7
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور

توسعه فناوری هوش مصنوعی نیازمند نقشه راه کلان

  • کد خبر : 15270
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶
توسعه فناوری هوش مصنوعی نیازمند نقشه راه کلان
توسعه فناوری هوش مصنوعی نیازمند نقشه راه کلان و شکل‌گیری تعاونی دانش‌بنیان است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری در گفتگو با فعالان حوزه فناوری‌های پیشرفته و هوش مصنوعی در اصفهان با اشاره به نقش اثربخش فناوران این بخش در هموار کردن مسیر برای سایر فناوران، گفت: این نوآوران علاوه بر تلاشی که برای اجرای ایده‌های نوآورانه خودشان دارند، مسیر ناهموار و پرپیچ و خم پیش رو را برای دیگران که بعد‌ها در این راه قدم خواهند گذاشت هموار می‌کنند.
روح الله دهقانی افزود: تکثر، یکی از عارضه‌های فرهنگی و سنتی مبتلابه کشورمان است که در حال سرایت به حوزه‌ای، چون اقتصاد دانش‌بنیان است؛ باید این فرهنگ اصلاح شود و به این باور برسیم که اولین بودن مزیت نبوده و ماندگاری، پیشتازی در نوآوری و استمرار، جای خود را به این رویکرد تکثری و مسابقه‌ای بدهد.
رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: این تکثر فرهنگی در حال رسوخ به حوزه دانش بنیانی؛ عارضه‌هایی دارد و موجب از دست رفتن سرمایه‌های فکری کشور، تقلیل توانمندی، افزایش ضعف‌ها و موازی‌کاری می‌شود.
وی با تأکید بر ضرورت وجود یک تصویر کلان در حوزه فناوری‌ها افزود: ما نقشه کلی نداریم و همین کاستی، موجب شده تا در برخی حوزه‌ها تراکم و تزاحم زیادی وجود داشته یا در برخی از حوزه‌های فناوری اصلا ورود نداشته باشیم.
دهقانی، با بیان این‌که اصفهان می‌تواند به پایلوت آزمایشی هوش مصنوعی کشور تبدیل شود، گفت: تعدادی از شرکت‌هایی که در حوزه هوش مصنوعی اصفهان فعال هستند در کنار یکدیگر به یک نقشه کلان برسند و فرضا یک منطقه آزاد فناوری هوش مصنوعی را در اصفهان شکل بدهند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهوری، همچنین با اشاره به ضرورت توجه به تعاونی‌های دانش‌بنیان، افزود: در تعامل این شرکت‌ها می‌توان «تعاونی شرکت‌های دانش بنیان هوش مصنوعی» را شکل داد. شکل‌گیری این تعاونی، می‌تواند به وحدت رویه در کلان‌روند‌ها و اولویت‌ها در حوزه هوش مصنوعی منجر شود.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15270

برچسب ها

اخبار مرتبط

۲۵آبان
سند ملی توسعه علوم و فناوری نانو تصویب شد
در شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

سند ملی توسعه علوم و فناوری نانو تصویب شد

۲۷مهر
نقش مثبت توسعه فناوری در رونق بازار سرمایه
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس مطرح کرد:

نقش مثبت توسعه فناوری در رونق بازار سرمایه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.