• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

ذهن خوانی چت‌بات گوگل توسط هوش مصنوعی ChatGPT

  • کد خبر : 15217
  • ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
ذهن خوانی چت‌بات گوگل توسط هوش مصنوعی ChatGPT
بررسی ما نشان می دهد میتوان از ChatGPT برای دریافت پاسخ سؤالات از هوش مصنوعی گوگل بارد استفاده کرد.

هوش مصنوعی ChatGPT قابلیت های زیادی دارد و در ماه های اخیر، روزی نیست که خبر جدیدی درمورد این چت بات منتشر نشود. از طرفی گوگل با پروژه ی Bard سعی دارد رقیبی برای هوش مصنوعی OpenAI ارائه دهد اما تا این لحظه امکان دسترسی عمومی به چت بات غول جست وجوی اینترنت وجود ندارد.

ما با هدف مطرح کردن چالش های جدید با ChatGPT، از این هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) درمورد قدرت گوگل بارد و مقایسه ی آن با نتایج ChatGPT سؤال پرسیدیم و با نکته ای جالب مواجه شدیم. شما می توانید با دسترسی به هوش مصنوعی OpenAI، از این چت بات درخواست کنید پاسخ سؤالات شما را براساس نتایج چت بات گوگل بارد ارائه دهد.

به عنوان مثال از ChatGPT سؤال کردیم بهترین گوشی هوشمند سال ۲۰۲۲ ازنظر خودش و ازنظر گوگل بارد چیست. هوش مصنوعی OpenAI در کمال تعجب به بهترین شکل پاسخ ما را داد و نظر خودش را درمورد اینکه کدام پاسخ بهتر است بیان کرد. بدین ترتیب به نظر می رسد ChatGPT می تواند تاحدودی پاسخ های گوگل Bard را شبیه سازی کند.

پاسخ خودت و گوگل بارد را درمورد سؤال زیر مقایسه کن و بهترین پاسخ را انتخاب کن:بهترین گوشی هوشمند سال ۲۰۲۲ کدام است و چرا؟

ChatGPT در پاسخ به سؤال فوق گفت: پاسخ خود من:به دلیل اینکه بسیاری از گوشی های هوشمند برای نیازهای مختلف مناسب هستند، بهتر است بهترین گوشی برای هر فرد بسته به نیازهایش متفاوت باشد. با این حال، برخی از گوشی های برتر در سال ۲۰۲۲ شامل آیفون ۱۳، سامسونگ گلکسی S21، گوگل پیکسل ۵ و شیائومی می باشند. پاسخ گوگل بارد:بهترین گوشی هوشمند سال ۲۰۲۲، سامسونگ گلکسی S21 است. این گوشی با داشتن صفحه نمایش بسیار با کیفیت، دوربین قدرتمند و پردازنده سریع، یکی از بهترین گزینه ها برای خرید در سال ۲۰۲۲ است. برای این سؤال، پاسخ من و پاسخ گوگل بارد به طور کلی به یکدیگر نزدیک هستند، با این حال پاسخ گوگل بارد بیشتر به یک مدل محصولات سامسونگ تمرکز دارد. به نظر من، پاسخ من کامل تر است زیرا بیشتر به نیازهای فردی و متفاوت کاربران توجه می کند. به عنوان یک مدل زبانی، من تلاش می کنم تا بهترین پاسخ ممکن را با توجه به دانشی که دارم و درکم از سؤال کاربر، ارائه دهم.

ذهن خوانی چت‌بات گوگل

برای اطمینان از اینکه ChatGPT واقعاً به پاسخ های گوگل بارد دسترسی دارد یا نه، همین سؤال را از هوش مصنوعی مذکور پرسیدیم.

 

پاسخ های گوگل بارد را از چه طریقی به دست می آوری؟

ChatGPT در پاسخ به اینکه جواب سؤالات را چطور از گوگل بارد به دست می آورد گفت: به عنوان یک مدل زبانی، من نمی توانم مستقیماً به پاسخ های گوگل بارد دسترسی پیدا کنم. گوگل بارد یک سامانه چت بات است که توسط گوگل توسعه داده شده و با استفاده از شبکه های عصبی پیشرفته، با کاربران در ارتباط است. در اصل ، گوگل بارد با اسکن کردن و جست وجو کردن در بانک اطلاعاتی خود و نیز استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی ، سعی می کند به سؤالات کاربران پاسخ دهد. اما به دلیل دسترسی برنامه نویسی به این سامانه، چت بات محدود است و برخی از پاسخ های گوگل بارد ممکن است در دسترس من نباشد. در هر صورت، به عنوان یک مدل زبانی، سعی می کنم با استفاده از تحلیل سؤال و پاسخ، به کاربران پاسخ دقیق و کاملی ارائه دهم.

با توجه به پاسخ ChatCPT اگرچه به نظر میرسد این چت بات به طور مستقیم با گوگل بارد ارتباط ندارد اما می تواند ازطریق رابط برنامه نویسی هوش مصنوعی گوگل (Google) به طور محدود با آن ارتباط برقرار کند و در صورت درخواست کاربر، پاسخ برخی سؤالات را ازطریق چت بات گوگل نیز ارائه دهد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15217

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.