• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

تأکید خالق chatGPT به ضرورت قانون‌گذاری جدی در حوزه هوش مصنوعی

  • کد خبر : 15201
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
تأکید خالق chatGPT به ضرورت قانون‌گذاری جدی در حوزه هوش مصنوعی
خالق chatGPT اعلام کرده که جهان به ابزار هوش مصنوعی ترسناک نزدیک شده و قانون‌گذاری در این مورد اهمیت دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری های هوشمند به نقل از بیزینس اینسایدر، سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI نظرات خود را در مورد هوش مصنوعی طی رشته توییت هایی به اشتراک گذاشت. وی هشدار داد که جهان ممکن است از هوش مصنوعی بالقوه خطرناک دور نباشد و وضع مقررات در آن مهم است.

وی افزود که انتقال به آینده ای با قابلیت های هوش مصنوعی خوب  است و می تواند به سرعت اتفاق بیفتد، مانند انتقال از دنیای قبل از هوشمندی به دنیای پس از آن. با این حال، او هشدار داد که جامعه به زمان لازم برای سازگاری با فناوری به این بزرگی نیاز دارد.

او در توییت خود نوشت که موسسات و جامعه به زمان نیاز دارند تا خود را برای تطابق با آن آماده کنند در این میان مقررات بسیار مهم خواهند بود. اگرچه ابزارهای فعلی هوش مصنوعی هنوز خیلی ترسناک نیستند اما فکر می کنم ما از آن آینده دور نیستیم.

مایکروسافت چهارشنبه گذشته طی پست وبلاگ توضیح داد که چت های طولانی می توانند باعث اشتباه چت بات شوند و مدل در برخی مواقع پاسخ هایی تولید خواهد کرد که از او انتظار نداریم.

این اولین بار نیست که آلتمن در مورد وضع مقررات در مورد هوش مصنوعی صحبت کرده است. او از اوایل مارس ۲۰۱۵ در مورد این موضوع در وبلاگ خود نوشت. میرا موراتی مدیر ارشد فناوری این شرکت نیز طی مصاحبه ۱۶بهمن با مجله تایم گفت که ChatGPT  باید تنظیم شود زیرا می توان از آن سوء استفاده کرد.

پایان پیام/

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15201

برچسب ها

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.