• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

ابزار گپ هوش مصنوعی مکمل ارتباطات انسانی

  • کد خبر : 15131
  • ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
ابزار گپ هوش مصنوعی مکمل ارتباطات انسانی
برخی متخصصان و کارشناسان بر این باور هستند که ابزار گپ هوش مصنوعی، هرگز نمی‌توانند جایگزین ارتباطات انسانی شوند.

یکی از متخصصان حوزه جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی گفت: نباید چندان نگران این باشیم که گپ‌های هوش مصنوعی شرکت‌هایی مانند گوگل و مایکروسافت که به تازگی راه اندازی شده‌اند بتوانند جای تعاملات انسانی را بگیرند.
این ابزار از جمله چت جی پی تی اگر چه قابلیت‌های زیادی دارند و برای نوشتن مقالات و متون تخصصی در رشته‌های مختلف نیز قابل استفاده هستند، اما صرفاً سبک سنتی جستجو را متحول می‌کنند.
این متخصص در ادامه گفت: فناوری‌های رباتیک چت هوش مصنوعی هنوز جدید هستند و ما در حال کاوش و توجه به آن هستیم. با این حال، همیشه نیاز به اجتماعات واقعی و ارتباطات انسانی وجود خواهد داشت و ابزار جدید به کمک آن می‌آید. چت‌بات‌ها در حوزه‌هایی سرگرم‌کننده و خلاقانه برای تکمیل ارتباطات اجتماعی و انسانی استفاده می‌شوند و جایگزین آن‌ها نیستند.
به تازگی ابزار هوش مصنوعی دارای قابلیت مکالمه با انسان مانند ChatGPT محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند، زیرا صحبت کردن با آن‌ها بسیار سرگرم کننده است.
بنا بر اعلام وبگاه ورج، با ادغام آن‌ها با جستجوگر‌های گوگل و بینگ، جستجو لذت بخش‌تر از قبل می‌شود. اما مشکلات زیادی در انجام جستجو به کمک هوش مصنوعی وجود دارد، از جمله امکان گزارش موارد نادرست به عنوان واقعیت. اما وقتی یک جمع انسانی در مورد مسأله‌ای نظر بدهند احتمال فریب یا ارائه دسته جمعی اطلاعات نادرست کاهش می‌یابد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15131

برچسب ها

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.