• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

جهان از هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ چه انتظاراتی دارد؟

  • کد خبر : 15124
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
جهان از هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ چه انتظاراتی دارد؟
با توجه به محبوبیت چشمگیر هوش مصنوعی در ماه‌های اخیر، 2023، سال مهمی برای شرکت‌های فعال در این حوزه خواهد بود.

افزایش انتشار اپلیکیشن‌های خلق آثار هنری با  هوش مصنوعی  یکی از مهم‌ترین اتفاقات مورد انتظار در حوزه هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ است. در ضمن مقابله با استفاده از آثار هنری هنرمندان برای آموزش  سیستم‌های هوش مصنوعی نیز در سال میلادی جاری دور از انتظار نیست. امکان تغییر رویکرد شرکت‌ها در سال ۲۰۲۳ در راستای تبعیت از قوانین جدید مرتبط با هوش مصنوعی نیز وجود دارد. احتمالاً در ماه‌های آینده شاهد جذب سرمایه‌های قابل‌توجهی در این‌ حوزه خواهیم بود.

هوش مصنوعی هم مانند هر فناوری دیگری مزایا و معایب خود را دارد. این فناوری هم می‌تواند باعث ترس و وحشت شود و هم می‌تواند امید و روشنی بیافریند. در این مطلب قصد داریم مهم‌ترین اتفاقات مورد انتظار در حوزه هوش مصنوعی در ماه‌های آتی ۲۰۲۳ را بیان کنیم.

مدل‌های هوش مصنوعی خالق آثار هنری، با خلاقیت سرشار خود باعث ایجاد اپلیکیشن‌های متعدد ساخت عکس و حتی ایجاد مدل‌های تجاری شده‌اند. Stable Diffusion  (استیبل دیفیوژن) که تابستان ۲۰۲۲ منتشر شد، یکی از این‌ مدل‌هاست.

از سوی دیگر، ماهیت متن‌باز این مدل‌ها باعث شد آن‌ها ابزار دست جاعلان برای ساخت تصاویر دیپ فیک شوند. در ضمن راه‌اندازی Stable Diffusion، اعتراضات هنرمندان دیجیتالی در مورد کاهش درآمدشان را نیز به‌دنبال داشت.

به نظر شما در سال ۲۰۲۳ شاهد چه اتفاقاتی در  حوزه هوش مصنوعی خواهیم بود؟ آیا قوانین می‌توانند بدترین پیامدهای رشد توانایی‌های هوش مصنوعی  را مهار کنند؟ آیا اشکال جدید متحول‌کننده هوش مصنوعی مثل  چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT (چت جی‌پی‌تی) می‌توانند بخش‌هایی را که زمانی به‌نظر می‌رسید در برابر عواقب بد توسعه هوش مصنوعی مصون باقی خواهند مانند، کاملاً تحت سلطه خود قرار دهند؟

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15124

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.