• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4

مایکروسافت به زودی ChatGPT را به مجموعه آفیس خواهد آورد

  • کد خبر : 15121
  • ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۸
مایکروسافت به زودی ChatGPT را به مجموعه آفیس خواهد آورد
مایکروسافت که با کمپانی خالق ChatGPT یعنی OpenAI همکاری نزدیکی را آغاز کرده و در آن سرمایه‌گذاری نموده است، ظاهراً در حال بررسی امکان افزودن فناوری ChatGPT به مجموعه نرم افزارهای اداری محبوب خود از جمله PowerPoint ،Word و Outlook است.

طبق گزارش The Verge، این غول دنیای فناوری در حال آماده شدن است تا جزئیات بیشتر در خصوص برنامه‌های خود جهت ادغام فناوری هوش مصنوعی OpenAI و مدل پرومتئوس آن در نرم افزارهای اداری مجموعه آفیس را طی هفته‌های آینده اعلام کند.

مایکروسافت این روزها سخت مشغول برنامه‌ریزی یک رویداد ویژه برای ماه مارس است که نشان می‌دهد این شرکت چقدر مشتاق است تا هر چه سریع‌تر فناوری هوش مصنوعی OpenAI را در موتور جستجو و برنامه‌های خود به کار گرفته و سرمایه‌گذاری خود در این شرکت را به نتیجه‌ای عملی تبدیل کند. یکی از دلایل اینکه مایکروسافت اینقدر برای ادغام ChatGPT در نرم افزارها و سرویس‌هایش عجله دارد، رقابت با گوگل است. چرا که غول جستجوی وب دنیا اخیراً از فناوری هوش مصنوعی اختصاصی خود به نام بارد (Bard) رونمایی کرده و قصد دارد آن را به رقیبی برای ChatGPT تبدیل کند. مایکروسافت قصد داشت در اواخر ماه فوریه، هوش مصنوعی بینگ جدید خود را راه‌اندازی کند، اما وقتی خبر سرویس بارد گوگل منتشر شد، برنامه‌هایش را تغییر داد و معرفی بینگ جدید را زودتر رقم زد.

هدف مایکروسافت از افزودن این فناوری جدید به نرم افزاری اداری خود، بهبود کارایی و بهره‌وری از طریق فراهم کردن بستری مناسب برای کاربران جهت اجرای سریع‌تر و دقیق‌تر کارها است. همچنین، سیستم پردازش زبان هم که یکی از ویژگی‌های اصلی فناوری OpenAI است می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

به عنوان مثال، در برنامه Word، هوش مصنوعی می‌تواند کلمات و عبارات جایگزین را پیشنهاد داده و به این ترتیب به کاربران کمک کند تا متن‌های خود را دقیق‌تر و با خطای کمتری بنویسند. همچنین این فناوری می‌تواند متن‌های طولانی را خلاصه کرده و نکات کلیدی آن را برای تجزیه و تحلیل آسان‌تر در اختیار کاربران قرار دهد. در برنامه Outlook هم غول ردموندی دنیای فناوری می‌تواند از ChatGPT برای نوشتن پاسخ به ایمیل‌ها یا خلاصه کردن ایمیل‌های طولانی استفاده کند.

طبق گزارش امروز، مهندسان و محققان مایکروسافت بیش از یک سال است که با استفاده از مدل‌های یادگیری ماشینی OpenAI و کار بر روی داده‌های مشتریان خود، بر روی طراحی ابزارهای هوش مصنوعی برای نوشتن ایمیل‌ها و اسناد کار می‌کنند. آن‌ها اکنون در تلاش هستند تا راهی برای آموزش مدل‌ها با استفاده از داده‌های مشتری پیدا کنند، بدون اینکه این داده‌ها در معرض دید سایر مشتریان قرار بگیرد. همچنین، کاهش میزان خطا نیز یکی دیگر از اهداف پروژه در مرحله فعلی است.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15121

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.