• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
4

کارشناسان IT: هوش مصنوعی ChatGPT یک تهدید سایبری بزرگ است!

  • کد خبر : 15088
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
کارشناسان IT: هوش مصنوعی ChatGPT یک تهدید سایبری بزرگ است!
فعالان صنعت IT در کشور‌های مختلف باور دارند که ChatGPT احتمالاً خیلی زود می‌تواند امنیت سایبری سیستم‌ها را به خطر بیندازد.

نظرسنجی جدیدی که توسط شرکت بلک‌بری انجام شده است، نشان می‌دهد که اکثر کارشناسان حوزه IT باور دارند کمتر از یک سال با اولین حمله سایبری از سوی ChatGPT فاصله داریم و این چت‌بات هوش مصنوعی با وجود تمام کار‌های مفیدی که انجام می‌دهد، می‌تواند برای امنیت سیستم‌ها تهدیدآفرین باشد.

به گزارش HelpNetSecurity، از میان ۱۵۰۰ فعال IT در آمریکای شمالی، بریتانیا و استرالیا که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، ۵۱ درصد پیش‌بینی می‌کنند که حمله با ChatGPT در کمتر از یک سال آینده به‌وقوع می‌پیوندد. ۷۱ درصد هم باور دارند که کشور‌های خارجی احتمالاً همین حالا استفاده از این فناوری را برای انجام عملیات‌های خصمانه علیه دیگر کشورها، آغاز کرده‌اند.

۷۴ درصد از این ۱۵۰۰ کارشناس باور دارند که ChatGPT پتانسیل ایجاد تهدید سایبری علیه سیستم‌های دیجیتال را دارد و آن‌ها را نگران کرده است. از میان توانایی‌های خطرناکی که این چت‌بات می‌تواند داشته باشد، ۵۳ درصد از شرکت‌کنندگان نگران تولید ایمیل‌های فیشینگ هستند. ۴۹ درصد باور دارند که ChatGPT می‌تواند دانش فنی و مهارت‌های هکر‌ها را افزایش دهد و حتی به نشر اطلاعات نادرست در فضای اینترنت کمک کند.

هوش مصنوعی ChatGPT

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15088

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.