• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

اتحادیه اروپا خواستار قانونمندسازی هوش مصنوعی شد

  • کد خبر : 15032
  • ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹
اتحادیه اروپا خواستار قانونمندسازی هوش مصنوعی شد
قانون پیشنهادی اتحادیه اروپا با انتقاد قانون‌گذاران و گروه‌های مصرف‌کننده به دلیل عدم رسیدگی کامل به خطرات ناشی از سیستم‌های هوش مصنوعی روبرو شده، اما شرکت‌های درگیر هشدار داده‌اند که قوانین سخت‌گیرانه‌تر می‌تواند نوآوری را خاموش کند.
یکی از قانونگذاران قانون هوش مصنوعی گفت: قانونگذاران اتحادیه اروپا امیدوارند ماه آینده با هدف دستیابی به توافق با کشور‌های اتحادیه اروپا تا پایان سال بر سر پیش نویس قوانین هوش مصنوعی به توافق برسند. کمیسیون اروپا قوانین هوش مصنوعی را در سال ۲۰۲۱ در تلاشی برای تقویت نوآوری و تعیین یک استاندارد جهانی برای یک فناوری پیشنهاد کرد که در همه چیز از ماشین‌های خودران و ربات‌های گفتگو تا کارخانه‌های خودکار که در حال حاضر توسط چین و آمریکا رهبری می‌شوند، استفاده می‌شود.
دراگوس تودوراچه، عضو پارلمان اروپا و گزارشگر قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا، گفت: ما در زمان مناسبی هستیم تا به هدفی که در نظر گرفته بودیم، دست پیدا کنیم. این کار کمی بیشتر از آنچه در ابتدا فکر می‌کردم طول کشید.
بحث‌های شدید در مورد نحوه اداره هوش مصنوعی باعث شد چندین متخصص پیش بینی کنند که پیش نویس قانون ممکن است به گلوگاه برخورد کند و به تاخیر بیفتد.
یکی از زمینه‌های بحث، تعریف هوش مصنوعی با هدف عمومی است، که برخی معتقدند باید به عنوان هوش مصنوعی پرخطر در نظر گرفته شود، در حالی که برخی دیگر به خطرات ناشی از چت بات محبوب ChatGPT به عنوان موضوعی اشاره می‌کنند که نیاز به بررسی نظارتی بیشتری دارد.
دراگوس تودوراچه گفت: تنها در طول امسال، ما شاهد پیشرفت نه تنها برای ChatGPT، بلکه برای بسیاری از ماشین‌های هدف عمومی دیگر خواهیم بود. یک نوع متمایز از هوش مصنوعی. ChatGPT می‌تواند در پاسخ به درخواست ها، مقالات، مکالمات و حتی شعر تولید کند. OpenAI، یک شرکت خصوصی تحت حمایت شرکت مایکروسافت، آن را در ماه نوامبر به صورت رایگان در اختیار عموم قرار داد.
 تیری برتون، کمیسیونر اروپا در امور بازار داخلی، قوانین جدیدی برای هوش مصنوعی پیشنهاد کرده که هدف آن‌ها برطرف کردن نگرانی درباره ریسک‌هایی در خصوص چت بات ChatGPT و کل این صنعت است.
با این حال، منتقدان می‌گویند که چنین اقدامی می‌تواند منجر به افزایش هزینه‌ها و فشار بیشتر برای انطباق برای شرکت‌ها شود و نوآوری را خنثی کند.
لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=15032

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.