• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5

هوش مصنوعی ChatGPT در یکی از امتحانات MBA نمره قبولی گرفت!

  • کد خبر : 14931
  • ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
هوش مصنوعی ChatGPT در یکی از امتحانات MBA نمره قبولی گرفت!
استاد دانشگاه پنسیلوانیا می‌گوید هوش مصنوعی ChatGPT توانسته است یکی از امتحانات رشته تحصیلی MBA آن‌ها را پشت سر بگذارد.

هوش مصنوعی ChatGPT قابلیت‌های مختلفی دارد. یکی از اساتید دانشگاه پنسیلوانیا اخیراً از این چت‌بات خواسته است تا در یکی از امتحانات رشته مدیریت ارشد کسب‌وکار (MBA) شرکت کند و ChatGPT از آن سربلند بیرون آمده است. به‌علاوه، ظاهراً این هوش مصنوعی می‌تواند حتی سؤالات امتحانی خوبی برای این رشته تحصیلی طرح کند.

«کریستین ترویش»، استاد دانشکده کسب‌وکار وارتون از دانشگاه پنسیلوانیا به‌تازگی عملکرد ChatGPT را در یک امتحان MBA مربوط به مبحث مدیریت عملیات‌ها آزمایش کرده است. او می‌گوید این ابزار، پاسخ اکثر سؤالات آزمون را به‌درستی نوشته و توضیحات خوبی هم ارائه کرده است. اما درعین‌حال، در انجام بعضی محاسبات نسبتاً ساده در حد ریاضی کلاس ششم اشتباهاتی هم داشته است.

ترویش می‌گوید نسخه فعلی ChatGPT نمی‌تواند به سؤالات پیشرفته‌تر و تحلیلی‌تر پاسخ دهد، اما به‌خوبی می‌تواند مسائلی را حل کند که این دانشگاه در آموزش و آزمایش دانشجویان خود از آن‌ها استفاده می‌کند. او درمجموع اضافه می‌کند که اگر قرار بود ورقه امتحانی ChatGPT را تصحیح کند، به این هوش مصنوعی نمره B تا -B را می‌داد.

ترویش می‌گوید آزمونی که هوش مصنوعی شرکت OpenAI آن را پاس کرده، درواقع جایگزینی برای کلاس «مدیریت عملیات‌ها» است که قبلاً دانشجویان باید آن را به‌اجبار می‌گذراندند؛ اما حالا اگر دانشجویان این امتحان را پاس کنند، دیگر لازم نیست این واحد درسی را بردارند.

هوش مصنوعی ChatGPT می‌تواند سؤال امتحانی طرح کند

استاد دانشگاه پنسیلوانیا همچنین می‌گوید از ChatGPT خواسته بود تا برای او سؤال امتحانی طرح کند و نتیجه کار به‌قدر کافی خوب بود که او بتواند از این سؤالات در آزمون‌های بعدی کمک بگیرد.

ترویش ظهور ابزارهای جدید هوش مصنوعی را با ظهور ماشین حساب‌ها مقایسه می‌کند. او می‌گوید همان‌طور که ماشین حساب‌ها باعث تبدیل‌شدن بعضی از امور از حالت دستی به حالت خودکار شدند، شماری از امور امروزی هم در آینده جای خود را به فعالیت‌های خودکار ماشینی خواهند داد.

او نتایج پژوهش خود را به‌صورت مقاله‌ای در وب‌سایت دانشکده وارتون منتشر کرده است.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=14931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.