• امروز : چهارشنبه - ۱۴ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 4 December - 2024
4

امکان تشخیص خسارت با هوش مصنوعی در صنعت بیمه/ ‌بیمه ها باید در محصولات فناورانه‌ رقابت کنند

  • کد خبر : 14899
  • ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
امکان تشخیص خسارت با هوش مصنوعی در صنعت بیمه/ ‌بیمه ها باید در محصولات فناورانه‌ رقابت کنند
معاون طرح و برنامه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ایجاد رقابت بین شرکت‌های بیمه‌ای در معرفی محصولات فناورانه جدید را ضرورت دانست.

در پویش فناورانه، به معرفی فناوری‌های دیجیتال و استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بیمه از جمله در بخش تعیین خسارت‌ها و پرداخت خسارت به بیمه‌شدگان توسط مدیران بیمه پارسیان پرداخته شد؛ اویار حسین، مدیرعامل بیمه پارسیان، گفت: در زمان همه‌گیری کرونا فرصت مناسبی فراهم شد تا همکاران ما با فناوری‌های دیجیتال آشنا شوند. همچنین با مطالعه تجربه شرکت‌های بیمه خارجی با فناوری‌های روز آشنا شدند.

‌وی پیشنهاد کرد کارمندان می‌توانند طی قراردادی با شرکت‌‌‌‌‌های بیمه‌ای، به این شرکت‌ها ‌‌اجازه دهند که در پایان هر ماه ۴ رقم یا ۵ رقم آخر مانده حساب آنها که معمولا عدد قابل توجهی نیست را ‌به نیابت از آنها برداشت کرده و صرف خرید بیمه عمر و پس‌انداز کنند. با این حساب رقم‌های خردی که برای هر کس قابل توجه نیست جمع‌آوری شده، اما از آن طرف پوشش بیمه عمر و پس‌انداز برای کارمندان می‌توان ایجاد کرد و این به عنوان یک محصول مشترک بیمه‌ای بین بانک‌ها و شرکت‌های بیمه‌ای است.

در ادامه جلسه علی بنیادی، معاون نظارت بیمه مرکزی، نیز با بیان اینکه تغییر در رفتارها لازمه تغییر در نگرش و دانش است، گفت: در جلسات پویش فناورانه اولا رویکرد نوین را به مدیران صنعت بیمه منتقل می‌کنیم، ثانیا بهترین موارد و فناوری‌ها را شناسایی و معرفی می‌کنیم. برخی از شرکت‌ها با هوش مصنوعی می‌توانند تشخیص میزان خسارت که در صنعت بیمه رایج است، انجام دهند. به گونه‌ای که بیمه‌شده‌ای که تصادف می‌کند از خودروی خود عکس می‌گیرد و از طریق گوشی همراه خود ارسال می‌کند و با فناوری‌های مصنوعی و الگوریتمی که وجود دارد، میزان خسارت محاسبه و به صورت غیرحضوری پرداخت می‌شود.

معاون طرح و برنامه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی همچنین در مورد اینکه چه نظارتی بر شرکت‌‌‌‌‌های بیمه‌ای صورت می‌گیرد که محصولات معرفی‌شده برای مشتریان به‌طور کامل ارائه شود؟ گفت: در مکانیسم نظارتی اولین کار تغییر در رفتارهای گروهی، فردی، و نگرش‌ها و تغییر در دانش با ایجاد رقابت با ایجاد شرکت‌هاست. از یک طرف معرفی فناوری‌هایی که در شرکت‌ها به کار گرفته می‌شود، موجب می‌شود بقیه شرکت‌های بیمه را در عرصه رقابت فرا می‌خوانیم، بنابراین به صورت دیکته‌ای و دستوری نیست، بلکه با معرفی فناوری‌ها تلاش می‌کند رقابت در ارائه خدمات بهتر انجام شود و این جلسه برای معرفی و برجسته کردن خدمات نوین با استفاده از فناوری در شرکت‌های بیمه انجام می‌شود.

بنیادی همچنین با تاکید بر اینکه صنعت بیمه از پیچیدگی خاصی برخوردار است، گفت: شرکت‌‌‌‌‌های فن‌آور کمتر در این صنعت حضور دارند. در دنیا این شورتِک‌ها بعد از فینتِک‌ها، حضور دارند؛ یعنی فناوری‌های مالی و فناوری‌های بیمه‌ای در کنار یکدیگر هستند.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی مرکز نوآوری بیمه، در بیمه مرکزی تلاش می‌کنیم رقابت بین شرکت‌های بیمه‌ای ایجاد شود و هر کس ایده جدیدی وارد صنعت بیمه می‌کند، نیاز فناورانه سایر شرکت‌ها را هم احصا می‌کنیم. از طرفی عده‌ای در دانشگاه‌ها و اکوسیستم نوآوری هستند که می‌توانند نیازهای صنعت بیمه را برطرف کنند و کار ما اتصال این دو گروه یعنی مراکز نوآوری در دانشگاه‌ها با صنعت بیمه به عنوان متقاضی این فناوری‌ها است.

معاون طرح و برنامه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی گفت: مرکز نوآوری دارای سه رکن شامل شرکت‌های بیمه‌ای که نیاز فناورانه خود را اعلام می‌کنند. همچنین فن‌آوران که برای آن نیازها راه‌حل ارائه می‌کنند و رکن سوم سرمایه‌گذاران هستند که شامل شرکت‌های خطرپذیر VC و CVC که متشکل از شرکت‌‌‌‌‌های بیمه‌ای و شرکت‌های فناوری است که می‌توانند سرمایه‌گذاری در این صنعت را بر عهده بگیرند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=14899

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.