• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

استفاده از هوش مصنوعی در کد نویسی باعث ایجاد آسیب پذیری های امنیتی می شود

  • کد خبر : 14866
  • ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۶
استفاده از هوش مصنوعی در کد نویسی باعث ایجاد آسیب پذیری های امنیتی می شود
مطالعه جدید محققان نشان می‌دهد استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی تولید کننده کد همراه با آسیب پذیری های امنیتی خواهد بود.

مطالعات اخیر مهندسان نرم افزاری در زمینه سیستم های هوش مصنوعی نشان میدهد احتمال ایجاد آسیب پذیری های امنیتی در برنامه هایی که با کمک هوش مصنوعی توسعه داده شده اند بسیار زیاد است. این مطالعه توسط تیمی از محققان دانشگاه استنفورد تهیه شد. هدف از این تحقیق نیز مشکلات احتمالی کد نویسی با استفاده از هوش مصنوعی است. این در حالی است که برخی فروشندگان مانند گیت هاب درحال بازاریابی برای چنین برنامه هایی هستند.

نیل پری، دانشجوی دکترا در استنفورد و یکی از محققان این پژوهش در گزارشی به وبسایت تک کرانچ گفته است: نمی توان از کد نویسی هوش مصنوعی به عنوان جایگزین مناسب انسانی برای توسعه دهندگان استفاده کرد. افرادی که از این سیستم برای کار های خارج از حوزه تخصصی استفاده می کنند باید مراقب باشند و کسانی هم که برای افزایش سرعت کار خود از این سیستم استفاده می کنند باید با دقت خروجی ها را بررسی کنند.

تمرکز اصلی محققان در این مطالعه روی سیستم تولید کد هوش مصنوعی شرکت OpenAI به نام Codex بوده است. در این تحقیق از ۴۷ توسعه دهنده استفاده شد تا در آزمایشی از Codex در فرایند تکمیل مشکلات مربوط به امنیت استفاده شود. زبان های برنامه نویسی استفاده شده نیز پایتون، جاوا اسکریپت و C بود.

این سیستم که آموزش آن توسط میلیاردها خط کد عمومی انجام شده است میتواند با توجه به کد موجود کدهای دیگر را اضافه کند. به گفته محققان در آزمایش انجام شده آنهایی که از Codex استفاده کرده بودند نسبت به گروه کنترل احتمال استفاده از راه حل های نادرست و ناامنی برای مشکلات برنامه نویسی داشتند. آنها ممکن است تصور کنند پاسخ های ناامن ایجاد شده توسط آنها در مقایسه با افراد گروه کنترل از امنیت بیشتری برخوردار است.

بدین ترتیب فروشندگانی مانند گیت هاب نمی‌توانند متوجه وجود نقص های امنیتی که توسط توسعه دهندگان با کد نویسی هوش مصنوعی ایجاد شده، شوند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=14866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.