• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
4

روشی ترسناک جایگزین معامله‌گران بیت کوین می‌شود؟

  • کد خبر : 14791
  • ۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
روشی ترسناک جایگزین معامله‌گران بیت کوین می‌شود؟
تریدرها می‌توانند شاخص‌هایی مانند RSI و EMA و بازه زمانی را انتخاب کنند، سپس هوش مصنوعی معاملاتی را با این پارامترها اجرا خواهد کرد

امروزه تمایل به استفاده از هوش مصنوعی در تمامی صنایع به شدت افزایش یافته است، ارزهای دیجیتال نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما سوالی که اینجا مطرح می‌شژود این است که، هوش مصنوعی چه تاثیری بر صنعت کریپتو خواهد داشت؟ آیا در نهایت باعث کنار رفتن معامله‌گران خواهد شد؟

شرکت‌هایی که از هوش مصنوعی سود می‌برند

هوش مصنوعی در تلاش است تا دریابد «بلاکچین» برای صنعت ارزهای دیجیتال چه مفهومی دارد: مفهومی که کاربردهای اصلی‌اش به طور قابل‌توجهی بیشتر از پروژه‌هایی است که صرفاً علاقه‌مند به استفاده و جست‌وجوی اصطلاحات روز هستند.

باتوجه‌به اینکه استارت‌آپ‌هایی که با عنوان «درگیر با هوش مصنوعی» توصیف می‌شوند، ۱۵ تا ۵۰ درصد بیشتر از سایر شرکت‌های فناوری سرمایه جذب می‌کنند، قابل درک است که چرا شرکت‌ها این‌قدر مشتاق هستند تا از صنعت هوش مصنوعی سود مالی کسب کنند.

متأسفانه، این امر باعث ازبین‌رفتن بسیاری از پیشرفت‌های واقعی در فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی شده است.

در بازارهای مالی سنتی، هوش مصنوعی به‌خوبی جا افتاده و تاثیر خودش را گذاشته است. برای اینکه هوش مصنوعی موثر واقع شود، به حجم وسیعی از داده‌ها برای یادگیری ماشینی (Machine Learning) نیاز است و دراین‌بین، بازار سهام با داده‌های تجربی زیادی که در اختیار دارد گزینه ایده آلی برای این منظور است.

شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه هوش مصنوعی می‌تواند در این حوزه از انسان‌ها پیشی بگیرد. اخیراً مطالعه‌ای توسط Eurekahedge – که با استفاده از هوش مصنوعی روی ۲۳ صندوق سرمایه‌گذاری انجام شد – نشان داد که رایانه‌ها به طور قابل‌توجهی نتایج بهتری نسبت به افراد ارائه دادند.

جایگاه هوش مصنوعی در بازارهای ارزهای دیجیتال

در حال حاضر هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف به کار می‌رود؛ ولی نه به طور مساوی و برابر در بخش ارزهای دیجیتال معتقدند که عوامل بیرونی زیادی وجود دارد که مانع از پیشروی ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی هستند.

اما باید گفت که این تفکر به‌زودی قدیمی خواهد شد، زیرا با توسعه نرم‌افزاری که می‌تواند تریلیون‌ها روز معاملاتی را شبیه‌سازی کند، معاملات الگوریتمی مبتنی بر هوش مصنوعی به طور اجتناب‌ناپذیری رواج پیدا خواهد کرد.

دانیل میاکین بنیانگذار Squilla Capital یک سرویس تحلیلی برای پروژه ارزهای دیجیتال و ارزیابی بازار است که هوش مصنوعی و کلان داده را در خود جای داده است. او گفت:

«ازبین‌بردن تعصب انسان تقریباً غیرممکن است. مردم اغلب اوقات ناخواسته بر اساس احساسات خود معامله می‌کنند. تصمیم‌گیری مبتنی بر داده، مواردی را که می‌توانند قضاوت افراد را تحت‌الشعاع قرار دهند، و آن‌ها را از رفتار منطقی باز دارند را از بین می‌برد و صرفاً بر سیگنال تمرکز می‌کند.»

میاکین افزود: اگر مجموعه نمونه شما به‌اندازه کافی بزرگ باشد، کامپیوترهایی که با استفاده از یادگیری ماشینی آموزش دیده‌اند، به طور مداوم بینش دقیق‌تری نسبت به انسان‌ها به دست خواهند آورد. در سال‌های اخیر، این نظریه در بازارهای مالی بزرگ ثابت شده است، و اکنون با نتایجی به همان اندازه قانع‌کننده در اقتصاد رمزنگاری اعمال می‌شود.

هوش مصنوعی و معامله‌گری

حوزه‌هایی وجود دارد که در آن‌ها فناوری مصنوعی ارزش خودش را در معاملات خودکار نشان می‌دهد. یکی از این موارد، معاملات با فرکانس بالا (HFT) است که بر تحلیل شاخص‌های فنی در چندین صرافی متکی است تا بتواند به معاملات در حال حرکت بازار سریع‌تر از بقیه بازار پاسخ دهد.

به‌عنوان‌مثال، اگر یک تریدر بخواهد یک سفارش خرید بیتکوین در تعداد زیاد را در صرافی کراکن انجام دهد، HFT تقریباً بلافاصله می‌تواند یک سفارش را در صرافی دیگری اجرا کند تا از افزایش قیمت سود کند. همچنین هوش مصنوعی می‌تواند معاملات خودکار را از طریق API متصل به صرافی‌های پیشرو تسهیل کند.

تریدرها می‌توانند شاخص‌هایی مانند RSI و EMA و بازه زمانی مورد نظرشان را که می‌خواهند نرم‌افزار بر اساس آن تصمیم‌گیری کند، انتخاب کنند. سپس هوش مصنوعی معاملاتی را با این پارامترها اجرا خواهد کرد. تریدرها می‌توانند تنظیمات خود را قبل از بک تست، اصلاح و بهینه‌سازی کنند. با گذشت زمان، عملکرد هوش مصنوعی باید با افزایش مجموعه‌داده‌هایی که در اختیار دارد، بهبود یابد.

علاوه بر بازارهای کریپتو، از هوش مصنوعی همچنین برای تجزیه‌وتحلیل احساسات استفاده می‌شود تا صحبت‌هایی که در رسانه‌های اجتماعی جریان دارد را بررسی کند و مشخص کند که جامعه در مورد پروژه‌های خاص چه احساسی دارد، تا بتواند از میان آن‌ها نکات کاربردی و قابل‌اجرا را استخراج کند.

هوش مصنوعی نوشدارویی نیست که بتوان آن را آزادانه در تمام جنبه‌های صنعت ارزهای دیجیتال به کار برد، و همچنین قرار نیست که باهوش‌ترین تریدرهای انسانی را یک‌شبه بیکار کند. با این‌وجود، باید گفت هوش مصنوعی تاثیر خودش را در صنعت ارزهای دیجیتال از قبیل اجرای سریع‌تر سفارش‌ها تا تسهیل شناسایی ربات‌ها و کلاهبرداران اعمال می‌کند. اربابان هوش مصنوعی ما در حال حاضر اینجا هستند و حضور دارند.

منبع: bitcoin.com

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=14791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.