• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

متا با وجود انتقادها، سال ۲۰۲۳ همچنان به متاورس متعهد می‌ماند

  • کد خبر : 14762
  • ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۴
متا با وجود انتقادها، سال ۲۰۲۳ همچنان به متاورس متعهد می‌ماند
در حالی که متا به ضرر Reality Labs اشاره کرده بود، قصد دارد 20 درصد هزینه‌های سال آینده خود را به آن اختصاص دهد.

در حالی که سال ۲۰۲۲ برای برنامه‌های متا در زمینه متاورس بسیار سخت‌تر از چیزی بود که این شرکت انتظار داشت، ظاهراً متا همچنان به این فناوری متعهد است. این شرکت می‌خواهد در سال میلادی آینده، ۲۰ درصد از کل هزینه‌های خود را به واحد Reality Labs اختصاص دهد که نیمی از آن به‌طور مستقیم صرف ابتکارات واقعیت افزوده (AR) می‌شود، یعنی به همان اندازه سال قبل.

متا در سال جاری میلادی به دلیل صرف میلیاردها دلار هزینه برای پروژه‌های متاورس و ضرر ۹.۴ میلیارد دلاری از Reality Labs در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ مورد انتقاد زیادی قرار گرفت. با این حال، «اندرو باسورث»، مدیر ارشد فناوری واحد Reality Labs در پست وبلاگ این شرکت با عنوان «چرا همچنان به آینده امیدوار هستیم؟»، می‌نویسد:

«چالش‌های اقتصادی سراسر جهان، همراه با فشارهایی که برای کسب‌وکار اصلی متا وجود دارد، طوفانی از شک‌وتردید در مورد سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام می‌دهیم، ایجاد کرده است.»

با این وجود، او در ادامه توضیح می‌دهد که تغییر مسیر در حال حاضر می‌تواند «عواقب فاجعه‌باری» برای آنها به همراه داشته باشد. در ادامه با اشاره به این موضوع که تعداد کاربران فعال روزانه فیسبوک در سه ماهه سوم، در بالاترین حد خود قرار داشته، گفته است که سرمایه‌گذاری ۲۰ درصدی در Reality Labs «برای شرکتی که به ماندن در خط مقدم فناوری AR متعهد است، منطقی به نظر می‌رسد.»

باسورث می‌گوید در حالی که Reality Labs در حال از دست‌دادن پول است، این هزینه‌ها باعث می‌شود تا متا بتواند «قطعات اصلی فناوری» آینده را توسعه دهد. او در ادامه پست خود به هدست واقعیت مجازی Quest Pro اشاره کرده است که چند ماه قبل معرفی شد و توسعه‌دهندگان و سازندگان استقبال بسیار خوبی از آن کردند.

برنامه‌های آینده متا

با این حال، متا و سرمایه‌گذاران آن باید صبور باشند؛ زیرا باسورث توضیح می‌دهد که این شرکت هنوز سال‌ها با چشم‌انداز خود برای عینک واقعیت افزوده همه‌جانبه فاصله دارد:

«چشم‌انداز ما برای عینک‌های واقعیت افزوده واقعی به سال‌ها پیشرفت نیاز دارد که دستگاه‌های ما را باریک‌تر، سبک‌تر، سریع‌تر و قدرتمندتر کند، در حالی که مصرف باتری بسیار کمتری داشته باشد و همچنین گرمای کمتری تولید کند.»

در کوتاه‌مدت، Reality Labs تلاش می‌کند تا سیستم آواتار اولیه خود را بهبود بخشد و اخبار بیشتری در سال ۲۰۲۳ درباره آن منتشر خواهد شد. همچنین در حال برنامه‌ریزی برای کمک به شکوفایی بیشتر پلتفرم Horizon Worlds است و در بهار آینده یک نمایشگاه بازی Meta Question را معرفی می‌کند. علاوه‌بر این، جانشین هدست Meta Quest 2 نیز سال آینده معرفی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=14762

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.