• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
2

تاسیس دبیرستان تخصصی هوش مصنوعی در برنامه‌های آستان قدس رضوی

  • کد خبر : 14710
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۷
تاسیس دبیرستان تخصصی هوش مصنوعی در برنامه‌های آستان قدس رضوی
مدیر عامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی گفت: تاسیس دبیرستان تخصصی هوش مصنوعی با رویکرد آشنایی دانش‌آموزان با ابزارهای اصلی هوش مصنوعی در دستور کار آستان قدس رضوی قرار دارد.

آستان قدس رضوی با هدف ارتقای سطح کیفی آموزش در کشور و توسعه فرهنگ کارآفرینی و نخبه‌پروری و به عنوان یکی از راویان پیشرفت، نهضت دانش‌بنیانی در مدارس را آغاز کرده است.

مجتبی بهنام تقدّسی، مدیر عامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی در جمع مدیران نواحی هفتگانه آموزش و پرورش و تبادکان به اهمیت این موضوع اشاره و اظهارداشت: نظام آموزشی کشور دچار چالش‌های متعددی است که یکی از آنها، بیگانه بود سیستم آموزشی با کارآفرینی و صنعت است و شرکت صنایع پیشرفته رضوی با ایجاد نهضت دانش‌بنیان در مدارس، افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در حوزه فناوری‌های نوین را ارتقا خواهد داد.

وی افزود: نظام آموزشی کشور ناکارآمد و به شدت سنتی است و نه تنها در سیستم آموزشی هیچ توجهی به هدفگذاری‌های کلان در کشور، گام دوم انقلاب و سیاست‌گذاری مقام معظم رهبری در زمینه‌هایی مانند دانش‌بنیان، هوش مصنوعی، انرژی هسته‌ای و سلول‌های بنیادی نمی‌شود بلکه اکثر معلمان نیز با این حوزه‌ها بیگانه هستند.

بهنام تقدسی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان به عنوان راه نجات کشور، تصریح کرد: متاسفانه در مدارس، دانش‌آموزان تنها به صورت بانک‌هایی از محفوظات پرورش می‌یابند که در سال‌های بعد علی‌رغم دریافت مدارج بالای تحصیلی، در زمینه خلاقیت، اعتماد به نفس، فن بیان، کارآفرینی و… هیچ تبحری ندارند.

وی ادامه داد: یک از چالش‌های اصلی آموزش در کشور، عدم معرفی درست شاخصه‌های موفقیت است، به گونه‌ای که دانش‌آموزان با مفاهیم نظم، سخت‌کوشی و اعتماد به نفس بیگانه بوده و تنها شرکت در کنکور و آزمون‌های مختلف را معیار موفقیت خود می‌دانند.

تقدسی به تلاش‌های صورت گرفته برای حل این چالش‌ها اشاره و اظهار کرد: آستان قدس رضوی و شرکت صنایع پیشرفته رضوی به عنوان بازوی دانش‌بنیانی در راستای حل این مسئله همکاری دارد.

وی افزود: فراهم کردن شرایط حضور مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان افرادی دغدغه‌مند در بین دانش‌آموزان و معرفی کسب و کار ایشان، بازدید دانش‌آموزان و معلمان از شرکت‌های تابعه آستان قدس رضوی و سایر شرکت‌های دانش‌بنیان استان و همچنین حضور مدیران شرکت صنایع پیشرفته رضوی به عنوان راویان پیشرفت در مدارس از اقدامات درنظر گرفته شده برای این نهضت است.

بهنام خاطرنشان کرد: همچنین با توجه لزوم قرار گرفتن ایران جزو ۱۰ کشور برتر در حوزه هوش مصنوعی، تاسیس دبیرستان تخصصی هوش مصنوعی با رویکرد آشنایی دانش‌آموزان با ابزارهای اصلی هوش مصنوعی و شناخت علایق و استعدادهای ایشان در این زمینه از جمله مواردی است که با همراهی شرکت صنایع پیشرفته رضوی میسر می‌گردد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=14710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.