• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3
رئیس دانشگاه علوم کشاورزی گرگان:

تجاری سازی پژوهش های فناورانه در دستور کار مدیران باشد

  • کد خبر : 14578
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۱
تجاری سازی پژوهش های فناورانه در دستور کار مدیران باشد
رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان هفته پژوهش را بهترین فرصت برای ایجاد حساسیت در مدیران و دستگاه‌های اجرایی دانست و گفت: مدیران باید به مسئله پژوهش توجه بیشتری داشته باشند.

شعبان شتایی امروز سه‌شنبه ۱۵ آذر در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان گلستان(اختتامیه هفته پژوهش) در سالن خلیج فارس دانشگاه منابع طبیعی گرگان با گرامیداشت هفته پژوهش، اظهار کرد: پژوهشگران،‌ محققان و فعالان عرصه علم و فناوری برای پیشرفت ایران اسلامی قدم‌های بزرگی برداشتند که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه شعار هفته پژوهش امسال پژوهش و فناوری پیشران تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی است، افزود: شعار امسال هم “تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین” بوده که این مسئله نشان از اهمیت علم و دانش‌بنیان‌ها برای کشور دارد و باید به عنوان گام اساسی و پیشران برای جامعه اسلامی مورد توجه باشد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه امروز هم به نام دانشگاه مبدا تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است، بیان کرد: امروز دانشگاه در حال گذر نسلی متفاوت است و از نسل آموزش‌محور به نسل دوم آموزش و پژوهش حرکت کرده و طی سال‌های اخیر به سمت دانشگاه کارآفرین و فناور حرکت کرده و در این مسیر در حال ایفای نقش است.

شتایی با اشاره به اینکه نیاز جامعه ما اشتغال و فناوری‌های نوین است، افزود: مراکز زیادی در راستای کمک به دانش‌بنیان شدن فعالیت‌ها در حوزه فناوری و فعالیت‌های منجر به تولید محصول در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند.

وی با بیان اینکه هر ساله تنها هفت روز به هفته پژوهش اختصاص یافته و اهداف ملی و عملیاتی برای آن طراحی شده که باید اجرایی شود، یادآور شد: ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری، ارتقای جایگاه فعالان این حوزه، تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران به تولید بیشتر علم و فناوری، تبیین وضعیت موجود پژوهش و فناوری استان از جمله اهداف ملی هفته پژوهش هستند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با بیان اینکه باید وضعیت استان گلستان از لحاظ پژوهش و فناوری مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: شناسایی و عرضه یافته‌های پژوهشی در حوزه‌های مختلف و معرفی در سطح ملی و بین‌المللی، بسترسازی برای تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی فناوران، برقراری ارتباط سازنده بین پژوهشگران و فناوران دستگاه‌های اجرایی و ایجاد فضای تعاملی برای آشنایی ذی‌نفعان از جمله اهداف هفته پژوهش است.

شتایی بر لزوم افزایش حساسیت و توجه مدیران استانی به مسئله پژوهش تاکید کرد و توضیح داد: دستگاه‌ها باید در جریان فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه قرار بگیرند و آن را به دانشگاه‌ها، مراکز رشد و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی عرضه کنند در واقع این هفته برای ایجاد حساسیت در مدیران و دستگاه‌های اجرایی است.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=14578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.