• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

مرورگر موزیلا فایرفاکس در مسیر متاورس

  • کد خبر : 14562
  • ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵
مرورگر موزیلا فایرفاکس در مسیر متاورس
شرکت موزیلا که سازنده مرورگر فایرفکس است به تازگی با خرید استارتاپ اکتیو رپلیکا، قدم جدیدی در توسعه این مرورگر در فضای متاورس برداشته است.

شرکت موزیلا که توسعه‌دهنده مرورگر مشهور اینترنت فایرفاکس است در روز چهارشنبه اعلام کرد که مراحل مالکیت شرکت استارت‌آپ اکتیو رپلیکا را به اتمام رسانده است. خرید این شرکت قدمی برای تبدیل مرورگر موزیلا فایرفاکس به مرورگری در دنیای وب۳ و متاورس است.

خرید جدید موزیلا فایرفاکس

شرکت موزیلا به تازگی اقدام به خرید استارتاپ کانادایی اکتیو رپلیکا کرده است. شرکت اکتیو رپلیکا استارتاپی در حوزه پلتفرم‌های متاورس است که نیاز به عینک‌های واقعیت مجازی ندارند. موزیلا اعلام کرده است که خرید این استارتاپ بخشی از استراتژ‌ی‌هایش برای گسترش متاورس است.

طبق چشم‌انداز موزیلا، اکتیو رپلیکا نقش مهمی در کمپین متاورس موزیلا خواهد داشت و در توسعه چت روم‌های واقعیت مجازی به این مرورگر کمک خواهد کرد. این استارتاپ قصد دارد که حق‌ عضویت‌های شخصی‌سازی شده در هاب‌های مرورگر موزیلا را نیز ارتقا دهد تا تجربه کاربری استفاده‌کنندگان از این مرورگر بهبود پیدا کند.

گسترس متاورس

توسعه فضای متاورس در حال حاضر، یکی از اهداف و برنامه‌های اصلی شرکت‌های بزرگ حوزه تکنولوژی است. این شرکت‌ها قصد دارند تا به کمک متاورس، روابط افراد در فضای اینترنت را وارد فاز جدید واقعیت مجازی و دنیای سه بعدی کنند. شرکت اکتیو رپلیکا در سال ۲۰۲۰ توسط جیکوب اروین و والرین دنیس افتتاح شده است. هدف اروین و دنیس برای آینده این قرارداد، ایجاد فضایی برای برگزاری جلسات و قرار‌های مجازی بر روی پروژه هابز موزیلا است.

اولین تلاش فایرفاکس در دنیای وب۳

شرکت موزیلا فایرفاکس نخستین بار در سال ۲۰۱۸، پلتفرمی با نام Hubs را افتتاح کرد. موزیلا تصمیم گرفت که به صورت رسمی آن را به عنوان پلتفرم متاورسی معرفی نکند. در عوض، این پلتفرم را نسخه‌ای آزمایشی و با هدف گسترش همه جانبه روابط اجتماعی معرفی کرد. استفاده از این پلتفرم در ابتدا برای کاربران رایگان بود ولی اخیرا برنامه حق عضویت ۲۰ دلار در ماه برای نسخه پریمیوم آن معرفی شده است.

نمایی از فضای Mozilla Hubs

در نسخه پریمیوم قابلیت‌های مدیریتی پنل و گزینه‌های امنیتی معرفی شده است. معاون ارشد این شرکت، ایمو اودوم درباره خرید این استارتاپ گفت:« از نظر موزیلا و اکتیو رپلیکا، این ادغام فرصتی شگفت‌انگیز است تا خلافیت و نوآوری در پلتفرم هابز ( Hubs) را افزایش دهیم. به کمک اکتیو رپلیکا ما قادر خواهیم بود تا تجربه‌ای شگفت‌انگیز را به کاربران و شرکت‌ها ارائه دهیم تا بتوانند از فضای مجازی برای فعالیت‌های خود استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=14562

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.