• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
2

راه‌اندازی رشته هوش مصنوعی در دانشگاه بین‌المللی قزوین

  • کد خبر : 14521
  • ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳
راه‌اندازی رشته هوش مصنوعی در دانشگاه بین‌المللی قزوین
رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) از راه‌اندازی رشته هوش مصنوعی در این دانشگاه خبر داد و گفت: در سال آینده برای نخستین‌ بار شاهد جذب دانشجو در رشته هوش مصنوعی در استان قزوین خواهیم بود که می‌تواند نیروی انسانی صنایع‌های‌ تک را تأمین کند.

سیدعلی قاسم‌زاده امروز در مراسم هفته پژوهش که در پارک علم و فناوری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در هفته‌ای که به نام پژوهش نامگذاری شده، باید دستاوردهای پژوهشی دانشگاه‌ها و دستگاه‌های دولتی استان قزوین را در طول یک‌ سال گذشته به اطلاع عموم مردم به ویژه پژوهشگران و دانشگاهیان قرار بگیرد.

وی با تأکید بر لزوم حمایت مسئولان از ترقی علمی و کمک به رشد علم و فناوری در استان قزوین اضافه کرد: همه دانشگاه‌های استان قزوین در مسیر ترقی علمی استان قزوین با جدیت وارد شدند و در این حوزه برای هر دانشگاهی مأموریت خاصی تعریف شده که در سال آینده برکات این نگاه مأموریت‌گرایانه در حوزه پژوهش استان قزوین را بیشتر لمس خواهیم کرد.

قاسم‌زاده ادامه داد: در سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۲ تن از اساتید دانشگاه بین‌المللی امام‌ خمینی(ره) جزو ۲ درصد پژوهشگران برتر دنیا شناخته شدند و مطمئن هستیم که در سال آینده بیش از ۱۵ نفر از دانشمندان دانشگاه‌های استان قزوین به عنوان دانشمندان برتر جهان شناخته خواهند شد.

وی یادآور شد: این ۱۲ استاد و دانشمند کسانی هستند که در زمینه مرجعیت علمی مورد توجه جهانیان قرار گرفته‌اند؛ یعنی ما در استان قزوین به جایی رسیده‌ایم که این استادان ما در هر کدام از رشته‌های خود به عنوان مرجع علمی در سطح جهانی محسوب می‌شوند.

رئیس دانشگاه بین‌المللی امام‌ خمینی(ره) در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی رشته هوش مصنوعی در این دانشگاه خبر داد و گفت: در سال آینده برای نخستین‌بار شاهد جذب دانشجو در رشته هوش مصنوعی در استان قزوین خواهیم بود که می‌تواند نیاز بسیاری از صنایع های‌تک کشور در حوزه متخصصان هوش مصنوعی را تأمین کند.

قاسم‌زاده افزود: در استان قزوین دانشگاه‌های بزرگی مثل دانشگاه بین‌المللی امام(ره)، دانشگاه آزاد اسلامی باراجین، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه علوم پزشکی و علمی و کاربردی را داریم که باید یک شبکه پژوهشی قوی بین این دانشگاه‌ها ایجاد شود و می‌توانیم با ایجاد این شبکه طرح‌های پژوهشی مورد نیاز استان قزوین را به صورت مشترک توسط این دانشگاه‌ها انجام دهیم.

جلوی فعالیت صنایع پرآب‌بر و آلاینده در استان قزوین گرفته می‌شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قزوین هم در این مراسم با بیان اینکه بر اساس اسناد بالادستی مانند آمایش سرزمین در سال‌ آینده از فعالیت صنایع پرآب‌بر و آلاینده جلوگیری خواهد شد، گفت: رویکرد ما حمایت از فعالیت‌های صنعتی، کشاورزی و خدمات در حوزه دانش‌بنیان است و در سال‌های آتی به واحدهای دانش‌بنیان فعال در حوزه‌های یادشده مجوز استقرار داده خواهد شد.

سعید وکیلی اضافه کرد: با توجه به تأکیدهایی که در سندهای بالادستی برای دانش‌بنیان شدن اقتصاد استان قزوین صورت گرفته، این امر میسر نمی‌شود، مگر اینکه همه پژوهشگران، دانشمندان، کارشناسان، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها پای کار بیایند تا بتوانیم با تلاش و همت عالی آنها به رشد اقتصادی ۸ درصدی که در استان قزوین هدف‌گذاری شده، برسیم.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=14521

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.