• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5
دبیر کمیته توسعه دولت الکترونیک:

دانشگاه‌ها «طرح جامع فناوری اطلاعات» را ارائه کنند

  • کد خبر : 14370
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۹
دانشگاه‌ها «طرح جامع فناوری اطلاعات» را ارائه کنند
محمدهادی زاهدی گفت: دانشگاه‌ها و پژوهشگاه و موسسات آموزش عالی مکلف به تدوین سند و ارائه طرح جامع سه ساله فناوری اطلاعات خود شدند.

محمدهادی زاهدی مدیرکل توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی و دبیر کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی درمورد ایجاد پنجره واحد خدمات دانشگاهی گفت: در راستای اجرای تکالیف مندرج در لایحه و قانون بودجه ۱۴۰۱ و احتمالاً ۱۴۰۲، بحث ارائه تسهیلات و خدمات دولت الکترونیک به مردم از جمله تکالیفی بوده که برای دستگاه‌های موضوعِ ماده ۲۹ برنامه ششم و ماده ۵ قانون خدمات کشوری ابلاغ و الزام شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و موسسات آموزش عالی مشمول این خدمات و تسهیلات می‌شوند، افزود: همه این دستگاه‌ها مکلف به ایجاد پنجره واحد خدمات دستگاهی و اتصال آن به پنجره ملی خدمات هوشمند دولت هستند.

زاهدی خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد دستگاه‌ها در حوزه آموزش عالی کشور و ارائه خدمات متنوع در این حوزه، در نشست اخیر کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی وزارت عطف مصوب شد که به منظور ایجاد یکپارچگی و تسهیل در ارائه خدمات به ذینفعان پنجره واحد خدمات دانشگاهی را ایجاد کنیم. عمده ذینفعان پنجره واحد خدمات دانشگاهی کشور دانشجویان، دانش آموختگان، اعضای هیئت علمی و یاوران علمی در آموزش عالی هستند.

وی در توضیح بیشتر این مصوبه افزود: ما در اولین قدم، سبد خدمات دانشگاهی را تعریف و تدوین کردیم و بعد از آن هم شناسنامه خدمات و بازنگری در فرآیند‌ها تدوین و تدقیق خواهد شد. یکی از اهداف توسعه خدمات دولت الکترونیک و پنجره واحد این است که فرد دانش آموخته برای استعلام مدارک و مشغول به کار شدن در یک واحد صنعتی درگیر کپی و دیوان سالاری اداری نشود و استعلام مدارک تحصیلی فرد در قالب پنجره واحد و به صورت الکترونیکی انجام شود.

زاهدی همچنین اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف ما، این است که درخواست خوابگاه و وام‌های دانشجویی و درخواست مرخصی دانشجویان در قالب یک پنجره واحد انجام گیرد.

مدیرکل توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی با یادآوری این مطلب که دانشگاه‌ها و پژوهشگاه و موسسات آموزش عالی مکلف به تدوین سند و ارائه طرح جامع سه ساله فناوری اطلاعات خود شدند.

این مقام مسئول از دولت و مجلس تقاضا کرد که در لایجه بودجه ۱۴۰۲، بودجه مجزایی را برای تجهیز و ارتقای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات به دستگاه‌های اجرایی تخصیص دهند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=14370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.