• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
رئیس دانشگاه امام رضا خبر داد؛

تأسیس مرکز نوآوری هوش مصنوعی در دانشگاه بین‌المللی امام رضا

  • کد خبر : 14367
  • ۰۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۲
تأسیس مرکز نوآوری هوش مصنوعی در دانشگاه بین‌المللی امام رضا
رئیس دانشگاه امام رضا(ع) در همایش «جهادگران علم و فناوری» از راه اندازی مرکز نوآوری هوش مصنوعی تا پایان آذرماه سال جاری در این دانشگاه خبر داد.

همایش «جهادگران علم و فنناوری» با همکاری معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) و معاونت علمی پژوهشی و فناوری سپاه امام رضا(ع) صبح امروز همزمان با آغازین روز هفته بسیج به میزبانی دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار شد.

رئیس دانشگاه امام رضا(ع) توسعه مراکز تحقیقاتی و نوآوری، حمایت از پایان نامه‌های تقاضا محور و طرح‌های پژوهشی را که در فضای صنعتی مورد استفاده قرار گیرد، برخی از اهداف این دانشگاه دانست و افزود: سه مرکز تحقیقاتی در حوزه‌های معماری و شهرسازی، تبلیغ و تربیت دینی و فناوری‌های زیستی و سلامت در سال‌های گذشته راه‌اندازی شده است و خوشبختانه پروژه‌های بسیاری در این حوزه‌ها برنامه‌ریزی شده است.

مرتضی رجوعی، به راه‌اندازی مرکز نوآوری جامع در این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: علاوه بر این مرکز در نظر داریم مرکز نوآوری هوش مصنوعی را نیز تا پایان آذرماه سال جاری راه اندازی کنیم.

رجوعی در ادامه خاطر نشان کرد: امیدواریم با همکاری‌های مشترک با سازمان بسیج و بر اساس شایستگی‌های ممتاز علمی دانشجویان بتوانیم گام‌های مثبتی در حوزه علوم و فناوری برداریم و ظرفیت دانشجویان در حوزه‌های تقاضا محور را به منصه ظهور برسانیم.

معاون علمی و پژوهشی سپاه امام رضا(ع) نیز یکی از سخنرانان این همایش بود که ضمن اشاره به اقدامات و فعالیت‌های بسیج در عرصه علم و فناوری، گفت: معاونت علمی و پژوهشی سپاه امام رضا(ع) با بهره‌گیری از سند راهبردی اعتلای ۱۰ ساله بسیج و در راستای تولید علم نافع اقداماتی را انجام داده است.

دکتر محمود کفاش، راه‌اندازی پایگاه های علمی با رویکرد مسجد محور و با هدف شناسایی استعدادهای برتر و رشد خلاقیت‌ها و استعدادهای جوانان، راه‌اندازی ۳ پایگاه رشد با هدف رشد خلاقیت و ارائه محصولات به بازار، توجه به محصولات فناورانه و تولید نمونه‌های اولیه توسعه کارآفرینی و… را برخی از این اقدامات برشمرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌هایی با محوریت علم و فناوری گفت: این گونه همایش‌ها با هدف امیدآفرینی در جامعه نخبگانی برگزار می‌شود و حمایت از تجاری‌سازی طرح‌ها و.. در شمار رویدادهایی است که می‌تواند در راستای حمایت از کارآفرینی به جوانان و جوانان انجام شود.

پیشرفت کشور در مسیر علم و فناوری محقق می‌شود

معاون علمی و پژوهشی سازمان بسیج کشور نیز در ادامه این همایش با بیان اینکه ما اکنون در چله دوم انقلاب قرار داریم و با چله نخست که در حال طی مسیر پیشرفت در علم و فناوری بوده، بسیار متفاوت است، گفت: راه پیشرفت کشور از طریق علم و فناوری در تمامی حوزه های اقتصاد، تربیت و.. میسر می‌شود.

سردار دکتر مهدی رحیمی، راه رسیدن به مرجعیت علمی را اقتدار در حوزه‌های سیاسی و نظامی و اقتصادی دانست و افزود: برای رسیدن به این مهم نیاز به راه های میان بُر داریم، ما باید با ایمان به مرجعیت علمی و تفکر جهادی این راه های میان بر را طی کنیم.

وی تصریح کرد: باید حمایت‌ و هزینه‌های لازم در عرصه علم و فناوری صورت گیرد و بیش از پیش با وحدت و اتحاد بین حوزه و دانشگاه به تولید داخلی بیندیشیم.

مردمی‌سازی از رویکردهای مهم پارک علم و فناوری

رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز از دیگر سخنرانان این همایش به هدف گذاری های پارک علم و فناوری اشاره کرد و موضوع مردمی سازی فناوری را از رویکردهای مهم این پارک برشمرد.

دکتر مسعود میرزایی، گفت: معتقدیم هستیم زمانی می‌توانیم در یک عرصه بدرخشیم که فرصت برای مردم ایجاد شود از همین رو درهای پارک علم و فناوری به روی دانش‌آموزان، دانشجویان و محققان و پژوهشگران باز است و حمایت‌های لازم از ایده‌ها و پروژه‌ها از برنامه‌های اصلی ماست.

شایان ذکر است، در پایان این مراسم از چهره‌های فاخر و برجسته و پژوهشگران و مخترعان استان خراسان رضوی تقدیر به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=14367

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.