• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5
نیوساینتیست در گزارشی بررسی کرد؛

پیش‌بینی هوش مصنوعی از قهرمان جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر/ برزیل محتمل ترین تیم برای بالای سر بردن جام

  • کد خبر : 14351
  • ۰۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
پیش‌بینی هوش مصنوعی از قهرمان جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر/ برزیل محتمل ترین تیم برای بالای سر بردن جام
یک مدل پیش بینی که در مسائل دیگر نیز قابل آزمایش است؛ در محاسبات خود ۲۵درصد شانس برای قهرمانی برزیل محاسبه کرده است. البته درصدهای دیگر تیم ها نیز جالب است. تیم هایی از شانس بالا برخوردار هستند که چندان توجهی به آنها نداشتیم.

موسسه آلن تورینگ که مدل پیش بینی تازه ای را طراحی کرده است؛ در جدید ترین تحقیقات خود شانس تیم های مختلف را برای قهرمانی در جام جهانی قطر بررسی کرده است.

 به نقل از نیو ساینتیست؛ یک مدل پیش بینی که در مسائل دیگر نیز قابل آزمایش است؛ در محاسبات خود ۲۵درصد شانس برای قهرمانی برزیل محاسبه کرده است. البته درصدهای دیگر تیم ها نیز جالب است. تیم هایی از شانس بالا برخوردار هستند که چندان توجهی به آنها نداشتیم.

برزیل محتمل ترین برای قهرمانی در جام جهانی قطر است؛ موسسه آلن تورینگ به برزیل شانس یک از چهار داده است. این درحالی است که همین مدل شانس انگلیس را ده درصد حساب کرده.
همه مردم از همه اصناف مشاغل سعی بر این دارند که مسابقات را تحلیل و پیش بینی کنند. جام جهانی شور فوتبالی مردم را به شکل دیوانه واری افزایش می دهد اما غالب مدل های پیش بینی چندان قابل اعتماد نیست. موسسه آلن تورینگ اما مدل قابل استفاده ای را معرفی کرده است.
او می گوید:« ما و موسسه‌مان مدلی برای پیش بینی طراحی کردیم که افراد می توانند در خانه شان با کامپیوترهای شخصی قادر به اجرا کردن آن هستند. با میزان اطلاعات کافی و سرعت اینترنت مناسب شما ۱۰۰تورنومنت را می توانید در ۱۵ دقیقه پیش بینی کنند.»
بارلو می گوید:« ما مردم را تشویق به استفاده از این مدل می کنیم؛ هر چه میزان مشارکت و اطلاعات در فضای اوپن سورس ما بیشترشود؛ دقت مدل ما بیشتر می شود.»
بارلو و تیمش برای پروژه تورنومنت جام جهانی، «صد هزار بار» از مدل خود استفاده کرده اند. آنها متوجه شدند که برزیل با ۲۵ درصد بیشترین شانس را دارد. نزدیکترین تعقیب‌کننده او بلژیک است با ۱۹ درصد و پس از آن آرژآنتین با ۱۳ درصد سومین شانس برای قهرمانی است.
محققین یک روش مشترک را برای این محاسبه اتخاذ کردند. آنها بازی های لیگ داخلی تیم ها و همچنین عملکرد بازیکنان در لیگ های معتبر را جمع آوری کرده و بر این اساس نمره ای به عملکرد دفاعی و هجومی تیم ها اطلاق کردند. آنها همچنین بازی های گذشته تیم ها که ترکیبشان به بازیکنان فعلی نزدیک است را به عنوان منبعی برای محاسبه در نظر گرفتند.
همچنین عملکرد تیم ها در بازی های خاص مختلف (مانند نیمه نهایی و فینال) را به عنوان منبعی دیگر تلقی کردند. البته علی رغم دقت بالای این نظرسنجی ها همچنان راه حلی برای محاسبه تاثیر فضای بازی و عملکرد فردی بازیکنان پیدا نکردند.
البته موسسه بارلو اولین موسسه ای نیست که برزیل را به عنوان شانس اول انتخاب کرده است. پیش از این دانشگاه اینسبراک در اتریش نیز برزیل را متحمل ترین تیم برای قهرمانی در جام جهانی قطر معرفی کرده بود.
البته همه مدل های پیش بینی چنین نظری نداشتند؛ برای مثال موسسه لوید پیش بینی کرده است که «انگلیس، برزیل را در مسابقه فینال شکست خواهد داد.» این موسسه پیش از این به درستی قهرمان «فرانسه» و «آلمان» را پیش بینی کرده بود.
چه کسی برنده جام جهانی خواهد شد؟
در این زیر جدول شانس تیم ها برای قهرمان شدن که توسط موسسه آلن تورینگ محاسبه شده است را مشاهده می کنید.
لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=14351

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.