• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
5

پار‌ک‌های علم و فناوری بستری برای تجاری‌سازی ایده‌های آزمایشگاهی و دانشگاهی هستند

  • کد خبر : 14283
  • ۲۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹
پار‌ک‌های علم و فناوری بستری برای تجاری‌سازی ایده‌های آزمایشگاهی و دانشگاهی هستند
رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس گفت: پارک‌های علم و فناوری به عنوان تسریع کننده آینده تجاری سازی در مسیر بازرگانی چند سالی است در ایران شکل گرفته و عاملی برای انتقال زودتر فناوری‌های تولید شده به بازار و بهره‌وری تجاری آن است.

ابوالحسن رزمی نیا  رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس پس از امضای تفاهم نامه همکاری با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر اظهار داشت: یکی از راهبردهای جدیدی که پارک علم و فناوری در این فصل از فعالیت خود دنبال می‌کند، توسعه تجارت بین الملل پارک است که این مهم تاکنون تا حدودی مغفول مانده و در اولویت قرار نگرفته بود.

وی افزود: پارک‌های علم و فناوری به عنوان تسریع کننده آینده تجاری سازی در مسیر بازرگانی چند سالی است در ایران شکل گرفته و عاملی برای انتقال زودتر فناوری‌های تولید شده به بازار و بهره‌وری تجاری آن است.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس اظهار داشت: این مجموعه بستری برای به بازار رساندن ایده های محقق شده در آزمایشگاه و دانشگاه است که هنوز تجاری سازی نشده است و تاکنون موفق شده به عنوان حلقه اتصال ایده‌ها و بازار، شرکت‌های خوبی را از دل فارغ التحصیلان دانشگاهی متولد کند.

وی تاکید کرد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر می‌تواند کانال خوبی برای اتصال شرکت های مستقر در پارک به بازار جهانی باشد چرا که شرکت‌های دانش بنیان به دلیل ماهیت وجودی مبتنی بر فناوری هستند خیلی زود می‌توانند از افق بازار داخلی جدا شوند و به سمت مخاطبان جهانی خود حرکت کنند.

رزمی نیا بیان کرد: در این راستا تفاهم نامه همکاری سه ساله و تمدیدی میان پارک علم و فناوری و اتاق بازرگانی بوشهر امضا شد که اگر بر آن اساس بتوانیم مکانیزیم کارشناسانه‌ای تعریف کنیم که از طریق آن شرکت‌ها بتوانند به نمایشگاه‌ها و فرصت‌های بین المللی دست پیدا کنند، ارتباط مبارکی شکل گرفته است.

وی افزود: تسهیل‌گری در صدور کارت عضویت اتاق بازرگانی برای واحدهای فناور و دانش بنیان، همکاری در زمینه واردات مواد اولیه، ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز این واحدها، اطلاع رسانی و برگزاری نشست‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و تنظیم نشست‌های تخصصی با صادر کنندگان و تولید کنندگان با هدف انتقال تجربه و تخصص‌های لازم به واحدهای فناور، همکاری برای بازدید و اعزام هیات‌های تجاری داخلی و خارجی برای بازدید از پارک و محصولات شرکت‌های مستقر در آن، اطلاع‌رسانی نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و اعلام شرایط و تسهیلات اتاق بازرگانی به واحدهای فناور از تعهدات اتاق بازرگانی بوشهر در این تفاهم نامه دوسویه است.

رزمی‌نیا گفت: همکاری در زمینه اخذ گواهینامه‌ها و و مجوزهای بین المللی برای صادرات محصول، ارائه مشاوره‌های تخصصی به واحدهای فناور و شرکت های دانش بینان در زمینه صادرات و همکاری در زمینه شناسایی بازارهای صادراتی و بازرگانان خارجی با همکاری شرکت‌های فناور از دیگر اقداماتی است که اتاق بازرگانی در این قالب انجام می‌دهد.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس یادآورشد: همکاری در برگزاری رویدادهای جذب ایده و نوآوری و نشست‌های فناورانه مشترک با اتاق بازرگانی، همکاری در انجام طرح‌های نوآورانه و توسعه فناوری‌های مورد نیاز اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی از سوی واحدهای فناور و ارائه تسهیلات تجاری سازی و خدمات فنی و تخصصی به این واحدها برای مشارکت در پروژه‌های این اتاق بخشی از تعهدات مجموعه پارک علم و فناوری است.

وی گفت: این تفاهم نامه با هدف توانمندسازی بخش خصوصی دانش بنیان و رقابت پذیر کردن بنگاه‌های اقتصادی در عرصه‌های ملی و بین المللی برای دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی، بسترسازی برای ورود شرکت های فناور و استارت آپی به حوزه‌های صنعتی و تجاری، تقویت و توسعه همکاری‌ها و فعالیت‌های مشترک علمی، پژوهشی و بازرگانی، مشاوره‌های فنی، صنعتی و حقوقی پارک علم و فناری خلیج فارس و اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر برای شتاب بخشی در تجاری سازی دانش، رونق تولید و دستیابی به خود اتکایی ملی منعقد شده است.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=14283

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.