• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
8

ایجاد فرهنگ کارآفرینی لازمه رشد فناوری و نوآوری

  • کد خبر : 14265
  • ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
ایجاد فرهنگ کارآفرینی لازمه رشد فناوری و نوآوری
محمدشهاب ارکان مدیرعامل منطقه ویژه علم و فناوری یزد گفت:یکی از مهمترین زیرساخت‌های اجتماعی توسعه نوآوری، دانش مشترک و جمعی است.

محمد شهاب ارکان مدیرعامل منطقه ویژه علم و فناوری یزد گفت: در سال‌های اخیر زیست بوم کارآفرینی کشور پیشرفت‌های زیادی به خود دیده است. نهاد‌های نوظهور مانند شتابدهنده‌ها (شرکت‌هایی جهت رشد سریع ایده‌های نو با حمایت مالی و معنوی)، سرمایه گذار‌های خطر پذیر شرکتی، مراکز کارآفرینی و نوآوری، استارتاپ‌ها به همراه برگزاری دوره‌های آموزشی و رویداد‌ها توسط دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور به ارتقاء دانش این حوزه کمک کرده اند.

او افزود: با این وجود ضعف‌ها و کاستی‌هایی در حوزه نوآوری وجود دارد که نیازمند همکاری نهاد‌ها و بازیگران زیست بوم کارآفرینی کشور جهت هدایت به سمت پیشرفت و بلوغ هر چه بیشتر این حوزه است.

به گفته او، ماهیت نوآوری پدیده‌ای کاملا اجتماعی و غیرقابل پیش بینی است که در بستر جامعه رخ می‌دهد برخی از فعالین این حوزه معتقد هستند تا زمانی که فرهنگ کارآفرینی در یک جامعه شکل نگرفته باشد نمی‌توان انتظار نوآوری نظام‌مند را داشت بدین سبب لازم است زیر ساخت‌های اجتماعی نوآوری را تقویت کرده تا بتوانیم به بهترین شکل فعالیت کارآفرینی را راهبری کنیم.

ارکان گفت: یکی از مهمترین زیرساخت‌های اجتماعی توسعه نوآوری، دانش مشترک و جمعی است. تولید محتوای اثربخش و در دسترس قراردادن آن به عموم جامعه از ملزومات ایجاد این دانش مشترک است.

او افزود: کارشناسان حوزه نوآوری و فناوری معتقد هستند برای ایجاد یک اکوسیستم نوآوری، سیاست گذاری این حوزه در بخش‌های سخت افزاری (ایجاد زیرساخت‌های فیزیکی، تدوین قوانین، جذب استعداد‌ها و …) و نرم افزاری (تنوع فرهنگی، اعتماد سازی اجتماعی، انگیزه‌های احساسی و قوانین نانوشته) است.

کارخانه نوآوری درخشان یزد یکی از پروژه‌های منطقه ویژه علم و فناوری است که با هدف ایجاد اکوسیستم نوآوری و سیاست گذاری در بخش‌های سخت افزار و نرم افزار توسط معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در سال جاری افتتاح شده است.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=14265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.