• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
3
مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی خواستار شد:

استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی در جبهه انقلاب

  • کد خبر : 14238
  • ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی در جبهه انقلاب
حجت‌الاسلام یزدانی با تأکید بر ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی در جبهه انقلاب، گفت: فناوری‌های نوین ارتباطی می‌توانند بر نگرش و بینش افکار عمومی تأثیر بگذارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی،حجت‌الاسلام حسن یزدانی، مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، در نشستی با مسئولان فرهنگی استان، اظهار داشت: در این عصر فناوریهای نوین ارتباطی (رسانهها و شبکههای مجازی) به یکی از مهمترین ابزارهای تولید فکر و اندیشه و همچنین انگیزهبخشی و تحریک تبدیل‌ شده‌اند.

وی افزود: ویژگیها و جذابیتهای این فناوریهای ارتباطی، سبب شده است تا سیاستگذاران حوزههای مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای دستیابی به اهداف خود، توسل به این فناوریها را در اولویت قرار دهند.

حجت‌الاسلام یزدانی اضافه کرد: به عبارتی، سیاستگذاران حوزه‌های گوناگون به این فناوریها نقش اندیشه آفرینی، تصمیمسازی و رفتارسازی واگذار کردهاند و این فناوریها هم با انواع شگردها و شیوههای جریان سازی درصدد تأثیر بر نگرش و بینش و تسخیر اذهان و افکار عمومی برآمدهاند.

وی ادامه داد: تا آنجا که در بسیاری از مواقع، مخاطبانی که ذهن و دل آن‌ها توسط این فناوریها تصرف‌شده‌اند، ناخودآگاه تبدیل به سرباز، کارگزار و دنبال کننده تمامی اهداف و استراتژیهای صاحبان این فناوریها میشوند.

حجت‌الاسلام یزدانی تصریح کرد: بر این اساس، به‌صراحت میتوان گفت وضعیت فرهنگی، اجتماعی، سیاست و قدرت در ابعاد محلی، ملی و بینالمللی تا حد زیادی به شیوه عملکرد این فناوریها و نقشآفرینی آن‌ها در این زمینهها وابسته شده است.

وی خاطرنشان کرد: سردمداران قدرت و ثروت در نظام جهانی به‌خوبی اهمیت این امر را درک کرده و از این مَجرا (بهرهبرداری از فناوریهای نوین ارتباطی) نسبت به پیادهسازی برنامهها و سیاستهای فکری و عملی خود اقدام نموده و مینمایند.

حجت‌الاسلام یزدانی افزود: اهمیت قدرت فناوریهای نوین ارتباطی زمانی مشخص میشود که تأثیر آن‌ها را در عرصه تغییرات اجتماعی بزرگ و فروپاشیهای درونی نظامهای سیاسی میتوان رصد و ردیابی کرد.

وی اضافه کرد: رسانهها و شبکههای مجازی با ایجاد جنگ شناختی و برهم زدن محاسبات و تصمیمات، القاء شبهات فکری و شهوات عملی، میتوانند به نفع سردمداران خود جریان سازی کنند.

حجت‌الاسلام یزدانی گفت: این رسانه‌ها تلاش می‌کنند با ایجاد کودتاهای نرم رسانهای، پروژه تغییرات مطلوب سردمداران خود را در جوامع مختلف اعمال نمایند پروژههایی که امروز با مصادیقی نظیر شوروی سازی و سوریه سازی شناخته میشوند.

مشاور فرهنگی نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی اظهار داشت: بر این اساس، ملتهای مستقل و نظامهای سیاسی آن‌ها برای بقای خود باید در مواجههای صحیح و غیر منفعلانه با موضوع فناوریهای نوین ارتباطی، از مسامحه و وادادگی اجتناب نمایند تا بتوانند به‌گونه‌ای مطلوب در بهرهمندی از این فناوریها موفق عمل کنند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=14238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.