• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

حضور نایب رئیس و دبیر ستاد راهبری فناوری های هوشمند در کنفرانس ملی فضای سایبر

  • کد خبر : 14114
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۲
حضور نایب رئیس و دبیر ستاد راهبری فناوری های هوشمند در کنفرانس ملی فضای سایبر
نخستین کنفرانس ملی فضای سایبر در دانشگاه تهران مورخ ۱۰ تا ۱۲ آبان ۱۴۰۱ برگزار شد و آقای دکتر مینایی نایب رئیس و آقای دکتر قاسمی دبیر ستاد راهبری فناوری های هوشمند در این کنفرانس حضور داشتند و سخترانی نمودند.

به گزارش روابط عمومی ستاد راهبری فناوری های هوشمند ، نخستین کنفرانس ملی فضای سایبر در دانشگاه تهران مورخ ۱۰ تا ۱۲ آبان ۱۴۰۱ برگزار شد و جناب آقای دکتر مینایی نایب رئیس ستاد راهبری فناوری های هوشمند و جناب آقای دکتر قاسمی دبیر ستاد راهبری فناوری های هوشمند در این کنفرانس حضور داشتند و سخترانی نمودند.

بخشی از سخنان جناب آقای دکتر مینایی در کنفرانس ملی فضای سایبر:

تعریفی که ما در هوش مصنوعی این است که ماشین بصورت خود مختار با محیط اطرافش بتواند تعامل کند اتونوموس با محیط ارتباط برقرا کند و وضعیت خودش را خودش تنظیم کند. سنسور و نالج بیس داشته باشد که بتواند براساس آن بتواند تصمیم گیری کند. ایجنت درجات مختلف دارد و ایجنتی خوب است که لرنینگ داشته باشد یاد بگیرد و به مرور زمان قواعد خودش را تنظیم گری کند و خودش را با محیط انطباق بدهد.

روند علمی کشور بصورت یک خط ملایم دارد پیش می رود. اما از سال ۲۰۱۸ ما در بحث هوش مصنوعی یک نزول داریم. و ما یک افتی داریم که آن هم بخاطر مهاجرت نیروی متخصص هوش مصنوعی به خارج از کشور می رود است.

طبق پیشبینی wef 85 میلیون شغل توسط هوش مصنوعی از بین می رود که شغل های عادی دفتری و.. است.

اما ۹۷ میلیون شغل ایجاد می شود اعم از کلان داده ، داده ماشین ، دیجیتال مارکتینگ و.. است.

خلاصه صوت سخنرانی دکتر مینایی:

بخشی از سخنان جناب آقای دکتر محمد رضا قاسمی در کنفرانس ملی فضای سایبر:

هوش مصنوعی پدیده ای شبیه برق است، تصور بفرمایید برق نبود چه اتفاقی می افتاد؟ و وقتی برق آمد چقدر وابستگی ها ایجاد شد آیا ما مواجهه با پدیده برق را خودمان طراحی کردیم؟ یا فقط شدیم استفاده کننده؟ آیا ما سیاست های استفاده از برق و مدل توسعه برق را خودمان انتخاب کردیم؟ ما برق را پدیده ای به خدمت اهدفمان می دانستیم و ارزیابی هم نداریم که توانستیم آن طور که باید از آن استفاده کنیم یا خیر. و مدل توسعه مان به چه صورتی شکل گرفت.

یک پدیده ای به ما معرفی شده که هم فرصت دارد و هم تهدید. ما باید ابعاد آن را بشناسیم آنچه را که به دردمان میخورد احیانا در علوم اسلامی و فرایند های حوزوی استفاده کنیم.

شما اگر در این حوزه بتوانید دست بدهید به آدم های حوزه های علوم اسلامی که جنس فناوری را با ابعاد دقیق پیرامونی و با آن نظریات پایه اش شناخته اند.

حتما دانش شما بعلاوه دانش حوزوی می تواند یک دانش سومی را خلق کند که امروز نیاز کشور است

پس ما بعد دوم را که با آن مواجه شدیم ، بعد گفتمان سازی معرفی صحیح و دقیق موضوع ، جهت گیری نخبگان در این مسئله و دغدغه مند کردن یکسری عناصری که دغدغه این نوع ابعاد دقیق  مرز های دانش علوم اسلامی و انسانی را دارد.

در گام سوم ما رفتیم به سراغ بحث های علمی هوش مصنوعی یعنی رفتیم به سراغ فقه ، اخلاق ، فلسفه ، حکمرانی و آینده پژوهی.

خلاصه صوت سخنرانی دکتر قاسمی:

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=14114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.