• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

استفاده از عینک‌های VRو AR در هلال‌احمر تا پایان امسال

  • کد خبر : 14079
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
استفاده از عینک‌های VRو AR در هلال‌احمر تا پایان امسال
معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال‌احمر گفت: با همکاری معاونت پشتیبانی و اداره کل فناوری اطلاعات، عینک‌های VR و AR را تا پایان امسال در آموزش‌های همگانی هلال احمر به‌کارگیری خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری های هوشمند و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر، پیمان صابریان اظهار کرد: استفاده از ابزارهای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، سرعت و تأثیر آموزش را افزایش می‌دهد، بنابراین با همکاری معاونت و پشتیبانی و اداره کل فناوری اطلاعات، عینک‌های VR و AR را تا پایان امسال در آموزش‌های همگانی هلال احمر به‌کارگیری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی که به‌طورمستمر برای این شبیه‌سازها طراحی می‌شود، نقاط کم‌خطر و پرخطر در ساختمان و جلوگیری از فرار غیراصولی و ناامن با آموختن اصول پناه‌گیری در هنگام وقوع زلزله را آموزش خواهد داد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری جمعیت هلال احمر گفت: با شبیه‌سازی سیلاب استفاده‌کننده از این ابزارها می‌آموزد که در هنگام حادثه به چه نقاطی فرار کند تا ایمن بماند، همچنین چه ارتفاعی از آب می‌تواند تعادل در ایستادن انسان و یا خودرو را برهم بزند.

وی تصریح کرد: آموزش‌های ایستگاهی طرح‌هایی است که به دفعات در طول سال برگزار می‌شود و در آن مربیان هلال احمر به برپایی یک ایستگاه آموزشی موقت در مکان‌های تجمع و معابر شلوغ اقدام می‌کنند.

صابرین افزود: پروژه ایجاد «اتاق‌های فرار» نیز در دستور بررسی است تا در اختیار آموزش‌های همگانی هلال احمر قرار گیرد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=14079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.