• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4
وزیر ارتباطات اعلام کرد؛

افزایش سرعت و کیفیت ارایه خدمات دولتی با مصوبات جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات

  • کد خبر : 14027
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰
افزایش سرعت و کیفیت ارایه خدمات دولتی با مصوبات جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برگزاری جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات با حضور رییس جمهوری، اعلام کرد: با مصوبات این جلسه سرعت و کیفیت ارایه خدمات دولتی به طرز محسوسی افزایش خواهد یافت.

«عیسی زارع‌پور» در پستی که در اپلیکیشن «بله» منتشر کرد، نوشت: در بیست و پنجمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات که با حضور رییس جمهور و سایر اعضا برگزار شد، ابتدا گزارش پیشرفت پروژه پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و سایر پروژه‌های اولویت‌دار دولت الکترونیک ارایه شد.

وی افزود: این جلسه مصوبات خوبی داشت که انشاا… با تحقق آنها سرعت و کیفیت ارایه خدمات دولتی به طرز محسوسی افزایش خواهد یافت؛ یکی از مصوبات بسیار مهم، الزام دستگاه‌ها به حذف روال دریافت مدارک از متقاضیان بود، البته این موضوع مربوط به مدارکی است که اکنون سرویس آنها در مرکز ملی تبادل سرویس وزارت ارتباطات قرار دارد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: برای این منظور دستگاه‌های اجرایی موظف شدند تا پایان دی‌ماه زیرساخت فنی لازم برای دریافت برخط این مدارک را فراهم کنند. با راه‌اندازی این سرویس، دیگر در مراجعه به دستگاه‌های دولتی نیازی به ارایه مدارکی مانند کارت ملی، شناسنامه، مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت و گواهینامه رانندگی نخواهد بود.

زارع‌پور تاکید کرد: خبر خوش دیگر عزم دولت در حرکت به سمت دولت هوشمند است، در این خصوص مقرر شد ۵درصد از خدمات دستگاه‌ها تا پایان سال به‌صورت هوشمند ارایه شود. خدمت هوشمند به این معنی که

۱- هیچ‌گونه مدرکی به‌صورت فیزیکی از متقاضی دریافت نشود.

۲- تمامی استعلامات توسط دستگاه به‌صورت برخط از بانک‌های اطلاعاتی کشور دریافت شود.

۳- در فرآیند ارائه خدمت هیچ‌گونه مداخله انسانی وجود نداشته باشد.

۴- در هر لحظه از شبانه‌روز امکان اطلاع از وضعیت درخواست توسط متقاضی فراهم باشد تحقق این موضوع قطعاً منجر به تحول عظیمی در روال‌های اداری خواهد شد.

و️زیر ارتباطات تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع حفظ و نگهداری متخصصان حوزه فناوری اطلاعات به عنوان سرمایه‌های ملی کشور، با دستور رییس جمهور مقرر شد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تعامل با سازمان اداری استخدامی کشور زمینه لازم را برای به‌کارگیری نخبگان این حوزه در بخش‌های مختلف دولت، ایجاد کرده تا علاوه بر ایجاد شرایط مناسب برای زندگی و ارتقای دانش و مهارت‌های آنان مشکلات کاری و معیشتی آنان نیز پیگیری شود.

و️ی اعلام کرد: همچنین در این جلسه تمامی دستگاه‌های دولتی موظف شدند، تا پایان سال جاری حداقل ۵۰ درصد از خدمات خود را در قالب پنجره هوشمند ملی خدمات ارائه دهند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=14027

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.