• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
8

آموزش سواد رسانه و جنگ‌های سایبرنتیک به بانوان جامعه الزهرا

  • کد خبر : 13984
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴
آموزش سواد رسانه و جنگ‌های سایبرنتیک به بانوان جامعه الزهرا
حکمت نیا با اشاره به فعالیت‌های اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعةالزهرا سلام‌الله‌علیها، گفت: بیش از هزار و ۲۰۰ نفر از بانوان طلبه تا کنون در دوره‌ها و نشست‌های این اداره شرکت کردند.

سرکار خانم ندا حکمت نیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره فعالیت‌های اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعهالزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد: مأموریت جامعهالزهرا سلام‌الله‌علیها در عرصه تبلیغ فضای مجازی، تربیت نیروی انسانی برای دستیابی به تبلیغ نوین با استفاده از رسانه‌ها و فضای مجازی است، همچنین منسجم کردن فعالیت‌های بانوان مبلغ در فضای مجازی و رسانه و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فضای مجازی و رسانه در ارتقای دینی، علمی، فرهنگی و سبک زندگی زنان مسلمان جهان اسلام و معرفی الگوهای شاخص به زنان مسلمان جهان از دیگر اهداف این مؤسسه علمی حوزوی است.

رئیس اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعهالزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: چشم‌انداز جامعهالزهرا سلام‌الله‌علیها در افق ۱۴۱۰ در عرصه تبلیغ نوین و فضای مجازی، مجموعه‌ای فعال، انقلابی، جریان‌ساز، رصدکننده، تأثیرگذار و بالنده در رشد و اعتلای خود مجموعه و هدایت آحاد مختلف جامعه بشری با استفاده از ابزار و تکنولوژی روز دنیا، جهت ارسال پیام اسلام ناب محمدی صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی است.

حکمت نیا در ادامه با بیان اینکه اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی از سال ۱۳۹۹ در جامعهالزهرا سلام‌الله‌علیها تأسیس شد، گفت: تا کنون، بیش از ۳ هزار نفر از بانوان طلبه در سامانه این اداره به نشانی https://novin.jz.ac.ir در بخش‌های فضای مجازی، رسانه، هنر، توانمندی‌های کامپیوتری و تبلیغ مکتوب مجازی ثبت نام کردند.

وی افزود: در ابتدای راه‌اندازی این اداره، جهت آموزش و توانمندسازی مبلغان این عرصه برنامه‌ریزی و دوره‌های آموزشی مختلف از جمله دوره‌های سواد رسانه، تولیدات رسانه‌ای، کارگاه‌های تخصصی سواد رسانه، نقد و تحلیل فیلم، ایده‌پردازی، نظریات جامعه‌شناسی و غیره، نشست‌های هم‌اندیشی مبلغان نوین و غیره طراحی و اجرا شد.

رئیس اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعهالزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه بیش از هزار و ۲۰۰ نفر از بانوان طلبه تا کنون در این دوره‌ها و نشست‌ها شرکت کردند، عنوان کرد: «آسیب‌شناسی ارائه محتوای دینی در رسانه»، «ساماندهی فضای مجازی در عرصه انتخابات»، «نحوه فعالیت در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی»، «مسأله‌شناسی ارتباط دین و رسانه»، «اصول کنشگری فعالان دینی در فضای مجازی» و «سواد رسانه و جنگ‌های سایبرنتیک» از جمله عناوین دوره‌ها و نشست‌ها بود که با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه برگزار شد.

حکمت نیا خاطرنشان ساخت: علاوه بر برگزاری دوره‌ها و نشست‌ها، عملکرد فعالیت‌های مبلغان در فضای مجازی به صورت مرتب ارزیابی می‌شود، همچنین نیازسنجی، ظرفیت‌سنجی، برنامه‌ریزی، اجرا و آسیب‌شناسی در زمینه تبلیغ نوین و فضای مجازی و ارائه راهکارهای اصلاحی صورت می‌گیرد.

وی در ادامه بر لزوم ایجاد امکانات و زیرساخت‌ها و بسترهای مناسب برای فعالیت‌های مبلغان در عرصه تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی تأکید کرد و اظهار داشت: برای این منظور، تأسیس تلویزیون اینترنتی، راه اندازی کتابخانه تخصصی رسانه (دیجیتال و غیر دیجیتال) و تجهیز کارگاه‌های هنری، رسانه ای و فضای مجازی در حال پیگیری است.

رئیس اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعهالزهرا سلام‌الله‌علیها به تولیدات رسانه‌ای و فضای مجازی طلاب اشاره کرد و گفت: طلاب فعال در این عرصه در تولید پنج مستند رادیویی همکاری داشتند، همچنین به مناسبت سالروز تأسیس جامعهالزهرا سلام‌الله‌علیها ۱۵ اثر توسط بانوان طلبه در فضای مجازی منتشر شد.

حکمت نیا همچنین با اشاره به تولید و پخش برنامه‌های استودیویی با محتوای اخلاق، معارف اسلامی، احکام، تاریخ اسلام و غیره، گفت: تولید مستند آینه آبی و تولیدات رسانه ای ایام میلاد حضرت زهرا علیهاالسلام از جمله تولیدات این عرصه هستند.

وی با اشاره به کنشگری طلاب در فضای مجازی، عنوان کرد: بر همین اساس، کانال کنشگران در فضای مجازی راه اندازی شده است، راه اندازی پویش شهید حاج قاسم سلیمانی از دیگر فعالیت‌های این بخش بود که ۳۵۰ اثر دریافت شد، همچنین بانوان طلبه کنشگر علیه توهین به مقدسات اسلام فعالیت‌هایی داشتند که ۲۶ اثر مکتوب، ۱۱ کلیپ تولیدی و ۲۴ عکس نوشته تولید شده است.

رئیس اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعهالزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه تا کنون ۳۰ دوره عمومی و تخصصی سواد رسانه و فضای مجازی با حضور بیش از هزار طلبه برگزار شده است، گفت: راه اندازی ۸ کارگروه تخصصی، تشکیل انجمن هنر ، انجمن رسانه و انجمن فضای مجازی، ساماندهی فعالان مجازی درون مرزی و برون مرزی، همکاری با رادیومعارف و مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام، تصویب و اجرای ۳۳ طرح در قالب رسانه، هنر و فضای مجازی از جمله فعالیت‌های این اداره بوده است.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.