• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
3

ابزار Lens به صفحه اصلی موتور جستجوی گوگل اضافه شد

  • کد خبر : 13981
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۸
ابزار Lens به صفحه اصلی موتور جستجوی گوگل اضافه شد
اکنون می‌توانید از فناوری تشخیص تصویر و جستجوی پیشرفته آن دقیقا از کادر جستجو اصلی استفاده کنید.

به نظر می‌رسد فناوری تشخیص تصویر گوگل لنز (Google Lens) در آینده اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد، زیرا این ویژگی اکنون به صفحه اصلی موتور جستجو گو‌گل اضافه شده است.

از زمان معرفی در سال ۲۰۱۷، ابزار جستجوی تصویر گوگل در سطوح مختلفی به کاربران ارائه شده است. گوگل لنز ابتدا کار خود را به عنوان یک ویژگی انحصاری برای گوشی‌های پیکسل از طریق Google Photos و Assistant آغاز کرد و سپس در دسترس سایر گوشی‌های اندروید و iOS و همچنین نسخه وب مرورگر کروم قرار گرفت.

سال گذشته نیز این ویژگی از طریق Google Photos به دسکتاپ و سپس به مرورگر کروم اضافه شد. اکنون، طبق گزارش ۹to5Google، آیکون گوگل لنز به نوار جستجوی صفحه اصلی google.com اضافه شده است.

اضافه شدن آیکون گوگل لنز به صفحه اصلی Google.com

همانطور که در تصاویر زیر مشخص است، آیکون دوربین مربوط به این ویژگی در کنار دکمه جستجوی صوتی (میکروفون) نمایش داده می‌شود. با انتخاب این آیکون، باکس جدیدی باز خواهد شد که می‌توانید در آن تصویر خود را برای جستجو «آپلود» یا «درگ اند دراپ» کنید.

«راجان پاتل»، معاون بخش مهندسی گوگل که مسئول جستجو و لنز است، در توییتر خود نوشت:

«صفحه اصلی گوگل اغلب تغییر نمی‌کند، اما امروز این اتفاق رخ داد. ما همیشه در تلاش هستیم تا سوالات مختلفی که می‌توانید بپرسید را برای کاربران ارائه کنیم و نحوه پاسخگویی به آن‌ها را بهبود دهیم. اکنون می‌توانید سوالات بصری خود را به راحتی از طریق دسکتاپ بپرسید.»

چندین ویژگی داخلی دیگر نیز در گوگل لنز وجود دارد. به عنوان مثال، اگر تصویری که حاوی متن است را اسکن کنید، می‌توانید متن‌های آن را کپی و حتی ترجمه کنید و اگر یک کد QR را اسکن کنید، اطلاعاتی در مورد آن به شما می‌دهد.

در نهایت، یک بار دیگر باید اشاره کرد که هیچ یک از این ویژگی‌ها برای کاربرانی که تاکنون از گوگل ‌لنز در گوشی‌های اندروید و iOS خود استفاده کرده‌اند، غافلگیر کننده نخواهد بود. اما اکنون دسترسی به این ابزار بسیار مفید برای جستجوی تصاویر، بسیار راحت‌تر شده است. همچنین باید اشاره کرد که این ویژگی ظاهرا برای برخی کاربران در صفحه اصلی در دسترس قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13981

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.