• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2
وزیر ارتباطات اعلام کرد

بسته حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی به زودی اعلام می‌شود

  • کد خبر : 13938
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
بسته حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی به زودی اعلام می‌شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع مدیران ICT استانی با اشاره به اینکه اقدامات بسیاری در یک سال گذشته انجام شده، از مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها خواست نسبت به تبیین این اقدامات برای مردم و مسوولان تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری فناوری های هوشمند، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، «عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در نشست هم‌اندیشی مدیران کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان‌های سراسر کشور با اشاره به اقدامات انجام‌شده در یک سال گذشته، گفت: تمام تلاش ما در یک سال گذشته بر افزایش کیفیت زیرساخت‌های ارتباطی کشور، توسعه دولت هوشمند، شتاب بخشی به توسعه صنعت فضایی، هوشمند سازی شبکه پستی، تکمیل شبکه ملی اطلاعات و توسعه اقتصاد دیجیتال متمرکز بوده است و در این مسیر توفیقات مهمی کسب شده است که لازم است برای مردم تبیین شوند.

وی به تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران و مسئولان وزارت ارتباطات در ایام اخیر اشاره کرد و افزود: با توجه به محدودیت دسترسی به برخی پلتفرم‌های خارجی که با تصمیم مراجع امنیتی اعمال شده است، تمام تلاش ما در این ایام، فراهم کردن بستر لازم برای برقراری ارتباطات آحاد مردم و تسهیل کسب‌وکار آنان در فضای مجازی بوده است که تجلی آن ارائه پایدار خدمات توسط پلتفرم‌های ایرانی بوده است به‌گونه‌ای که خوشبختانه هیچ سرویس داخلی در این مدت قطع یا مختل نشد.

وی با بیان اینکه در این مدت تلاش‌های بسیار زیادی برای تقویت و حمایت از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی بومی صورت گرفته است، افزود: سیاست وزارت ارتباطات این است که پلتفرم‌های داخلی به حدی از کیفیت و قابلیت برسند که حتی در صورت باز شدن پلتفرم‌های خارجی، بتوانند با آن‌ها رقابت کنند و توجه کاربران را به خود جلب کنند.

وزیر ارتباطات، با اشاره به نگرانی‌های موجود در خصوص آسیب دیدن کسب‌وکارهای اینترنتی و آمارهای متناقض در خصوص تعداد کسب‌وکارهای آسیب‌دیده، گفت: برای ما حتی یک کسب‌وکار هم که از تصمیمات امنیتی این روزها متأثر شده باشد مهم است اما رقم‌های مطرح‌شده درباره اثر بستن یک پلتفرم خارجی بر اقتصاد دیجیتال، کارشناسی نیست و لازم است که نهادهای ذی‌ربط ارزیابی دقیقی از این مسئله ارائه دهند.

وی با اشاره به بسته حمایتی مصوب شده در کارگروه اقتصاد دیجیتال برای حمایت از سکوها و کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال کشور افزود: وزارت ارتباطات حامی کسب‌وکارهای اینترنتی است و با پیگیری این وزارتخانه، یک سبد حمایتی متنوع برای توسعه کسب‌وکارهای اینترنتی به تصویب دولت رسیده است که جزییات آن به‌زودی اعلام خواهد شد.

عضو شورای عالی فضای مجازی در ادامه با تأکید بر ضرورت تببین پنجره ملی خدمات دولت هوشمند، خطاب به مدیران کل استانی این وزارتخانه گفت: مسئله دیگری که انتظار داریم در استان‌ها به‌طور جدی دنبال شود تبیین و فرهنگ‌سازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند است و که با مراجعه به این پنجره در دریافت خدمات از دستگاه‌های دولتی و اجرایی تسهیل خواهد شد.

زارع پور با تأکید بر اینکه پروژه فیبر نوری از اولویت‌های اصلی وزارت ارتباطات است گفت: این پروژه را باید به‌طور جدی پیگیری کنید. پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها، پروژه کلیدی و زیرساختی ما در این دوره است و این پروژه می‌تواند منجر به تحول دیجیتال در استان‌ها شود.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این نشست، مدیران کل استانی به طرح مسائل و مشکلات مربوط به استان خود پرداختند و پیشنهاداتی را نیز برای حل این مشکلات ارائه کردند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.