• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

فناوری جدید برای شارژ سریع اتوبوس‌ها در لندن

  • کد خبر : 13928
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۲
فناوری جدید برای شارژ سریع اتوبوس‌ها در لندن
سازمان حمل‌ونقل لندن به‌تازگی اعلام کرده است که فناوری پانتوگراف، شارژ سریع و پرقدرتی را به اتوبوس‌ها ارائه می‌دهد.

فناوری جدید پانتوگراف برای شارژ سریع اتوبوس‌ها در مسیر تمام‌برقی لندن مورد استفاده قرار می‌گیرد و چندین بار در طول روز برای افزایش توان شارژ می‌شود.

با توجه به مسیرهای اتوبوس لندن، معرفی این فناوری جدید تضمین می‌کند که زیرساخت‌ها برای حمایت از جاه‌طلبی‌های سازمان حمل‌ونقل لندن در زمینه آلایندگی صفر وجود دارد. این سازمان در سال ۲۰۲۱، حدود ۲۰ اتوبوس هیدروژنی دو طبقه را راه‌اندازی کرد تا فناوری برد بلندتر را در محیط شهری آزمایش کند.

سازمان حمل‌ونقل لندن اعلام کرده است که فناوری نوآورانه شارژ اتوبوس پانتوگراف، شارژ سریع و پرقدرتی را برای اتوبوس‌ها ارائه می‌دهد. در روش جدید از یک پانتوگراف استفاده می‌شود؛ یک ساختار بازو مانند که خود را به سقف می‌چسباند تا شارژ سریع و پرقدرت را برای اتوبوس‌ها فراهم کند. همچنین برای ارتباط اتوبوس با پانتوگراف، از فناوری بی‌سیم RFID استفاده می‌شود.

این برای نخستین بار است که از فناوری پانتوگراف برای تأمین برق مسیر تمام‌الکتریکی در لندن استفاده می‌شود. اتوبوس‌هایی که یک‌شبه شارژ می‌شوند، چندین بار در طول روز، یک جریان پرقدرت را از طریق پانتوگراف دریافت می‌کنند تا قدرت خود را افزایش دهند که به عنوان «شارژ فرصت» شناخته می‌شود.

هر بار شارژ، کمتر از ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و به اتوبوس‌ها اجازه می‌دهد هر روز بیشتر حرکت کنند. زمان شارژ کوتاه و مسافت طولانی‌تری که هر اتوبوس می‌تواند طی کند، به این معنی است که اتوبوس‌های کمتری برای ارائه خدمات مورد نیاز است. این اقدام امکان سرمایه‌گذاری مجدد منابع در مناطق دیگر شبکه را فراهم می‌کند.

سب دنس، معاون حمل‌ونقل شهردار لندن در این رابطه گفت: “معرفی پانتوگراف بر مبنای پیشرفتی صورت گرفته است که پیش‌تر برای ایجاد سرویس اتوبوسرانی تمیز و سبز حاصل شده است. تغییر ناوگان اتوبوسرانی لندن، بخش مهمی از هدف شهردار برای داشتن یک شهر صفر خالص (Net Zero) تا سال ۲۰۳۰ و ایجاد شهری عادلانه‌تر، سبزتر و مرفه‌تر برای همگان بود.”

لوئیز چیزمن، مدیر سازمان حمل‌ونقل لندن در این رابطه گفت: “زمانی که اتوبوس‌ها با فناوری پانتوگراف هر روز سفرهای بیشتری داشته باشند، ما می‌توانیم بدون افزایش تعداد اتوبوس‌ها و سرمایه‌گذاری در مسیرهای دیگر، به مسافران خدمات خود را ارائه دهیم. همچنین نصب شارژ سریع پانتوگراف در لندن، یک گام کلیدی برای کمک به اتوبوس‌های بدون آلایندگی در تمام مسیرهای این شهر است.”

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13928

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.