• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

رونمایی از سریع‌ترین کفش دنیا با فناوری هوش مصنوعی

  • کد خبر : 13897
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸
رونمایی از سریع‌ترین کفش دنیا با فناوری هوش مصنوعی
سریع‌ترین کفش جهان از فناوری هوش مصنوعی برای به حرکت درآوردن هشت چرخی استفاده می‌کند که با حرکات کاربر سازگار است و سرعت راه رفتن فرد را به هفت مایل(۱۱ کیلومتر) بر ساعت افزایش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری های هوشمند ، مهندسان صنعت رباتیک از سریع‌ترین کفش‌ جهان رونمایی کرده‌اند. کفشی که با هشت چرخ طراحی شده و سرعت راه رفتن افراد را تا ۲۵۰ درصد افزایش می‌دهد.

این کفش‌ها که “مون‌واکرز”(Moonwalkers)، به فارسی “راه‌پیمایان ماه”، نامیده می‌شوند و ظاهری شبیه به رولراسکیت دارند، دور کفش‌های کاربر بسته شده و با استفاده از موتورهای الکتریکی کوچکی که چرخ‌ها را به حرکت در می‌آورند فرد را به سمت جلو حرکت می‌دهند.

طرح این کفش‌ها توسط گروهی از مهندسان حوزه رباتیک در شرکت “Shift Robotics” ارائه شده است. زمانی که موسس این شرکت پیاده‌روی تا محل کار را آغاز کرد، متوجه شد که کفش‌های برقی به طور چشمگیری زمان رفت و آمد او را به نصف کاهش می‌دهند و در آن زمان بود که این ایده به ذهنش خطور کرد.

علت نصف شدن زمان رفت و آمد، افزایش میانگین سرعت راه رفتن از سه مایل در ساعت(تقریبا پنج کیلومتر بر ساعت) به هفت مایل در ساعت(۱۱ کیلومتر بر ساعت) بود.

فناوری این گروه از محققان با قیمت ۱۳۹۹ دلار به فروش می‌رسد و برای کسانی که نیاز به سرعت دارند، مناسب است.

ویژگی سری کفش‌ها الگوریتم‌های یادگیری ماشینی منحصربه‌فردی است که خود را با راه رفتن کاربر تطبیق می‌دهند.

این ایده زمانی شکل گرفت که ژونجی ژانگ(Xunjie Zhang)، موسس شرکت سازنده‌ی این کفش‌ها که با اسکوتر به سمت محل کار خود می‌رفت نزدیک بود با یک خودرو تصادف کند.

ژانگ در این مورد می‌گوید: آن‌ لحظه، زمانی بود که از خودم پرسیدم که چرا هرگز این ۳۰ دقیقه را پیاده روی نکرده‌ام. پیاده‌روی نه تنها امن است، بلکه بخشی از هویت ما است. بنابراین من ماموریتی را برای بهبود راه‌رفتن به جای جایگزین کردن آن، ‌ آغاز کردم.

او از تجربیات خود به عنوان مهندس نیروی محرکه موتور جت استفاده کرد و چهار سال را صرف یافتن راهی برای افزایش سرعت راه رفتن با تکیه بر مهندسی بدن کرد.

ژانگ و تیمش یک کنترل‌کننده موتور سفارشی، گیربکس دقیق و یک بسته باتری کارآمد ساختند که همگی به اندازه‌ای کوچک‌ شده بودند که درون کفش‌ها قرار بگیرند.

انرژی این کفش‌ها توسط باتری‌های سلولی تامین می‌شود. باتری که در عرض ۱.۵ ساعت به طور کامل شارژ شده و با یک بار شارژ مسافتی بیش از شش مایل(۹.۶ کیلومتر) را نیرورسانی می‌کند.

کفش‌های مون‌واکرز کار خود را در حالت قفل شده آغاز می‌کنند و ترمز الکترونیکی چرخ‌ها را کاملا قفل می‌کند. برای فعال شدن چرخ‌ها باید پاشنه پای راست خود را در هوا بلند کرده و در جهت عقربه‌های ساعت به سمت پای چپ خود بچرخانید، در حالی که انگشت پای خود را روی زمین نگه می‌دارید.

برای بازگشت به حالت قفل، پاشنه راست خود را در هوا بلند کنید و سپس به حالت معمول روی زمین برگردانید. اکنون آماده‌اید که از پله‌ها بالا بروید و سوار اتوبوس، قطار شوید و در هر جای دیگری که نمی‌خواهید با سرعت دویدن در آن حرکت کنید، راه بروید.

همانطور که شما راه می‌روید، الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی حرکات شما را یاد می‌گیرند تا حرکات طبیعی راه رفتن را ارائه دهند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.