• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
مدیرکل ارتباطات استان کرمان:

فرصت‌های فضای مجازی بیش از تهدیدهاست/ لزوم تدوین رشته دانشگاهی «امنیت سایبری»

  • کد خبر : 13876
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
فرصت‌های فضای مجازی بیش از تهدیدهاست/ لزوم تدوین رشته دانشگاهی «امنیت سایبری»
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان گفت: فرصت‌ها و تهدیدها همزمان در فضای مجازی وجود دارد اما فرصت‌های این فضا بیش از تهدیدها است لذا باید این فناوری را توسعه داد و استفاده از این امکانات را به شدت حمایت کرد.

حسین ساجدی فر در اولین همایش سه روزه امنیت سایبری، تهدیدها و راهکارهای آن با حضور مدیران، اساتید و دانشجویان در دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با اشاره به اینکه امروزه هیچ کشوری در دنیا مصون از حملات سایبری سازمانی و شخصی نیست گفت: ضرورت اتخاذ تصمیمات درست برای حفظ امنیت فضای سایبری کاملا احساس می شود.

وی با بیان اینکه امنیت اینترنت و فناوری اطلاعات عضو یک بدنه هستند خاطرنشان کرد: فرصت‌ها و تهدیدها همزمان در فضای مجازی وجود دارد اما فرصت‌های این فضا بیش از تهدیدها بوده لذا باید این فناوری را توسعه داد و استفاده از این امکانات را به شدت حمایت کرد و بر اساس قانون آن را مدیریت نمود و از امنیت آن حفاظت و تصمیماتی برای حفظ امنیت فضای سایبری اخذ کرد.

ساجدی فر با تاکید بر اینکه چنانچه فضای سایبری دچار ناامنی شود مشکل می توان به پیشرفت فضای سایبری امیدوار بود افزود: پردازش صحیح اطلاعات و توسعه ایمنی با هم ارتباط دارند لذا با حمایت از امنیت سایبری می توان به توسعه فضای سایبری کمک کرد چرا که فضای سایبری توسعه نیافته نمی تواند ایمنی خود را حفظ کند پس باید به توسعه فناوری اطلاعات و امنیت سایبری به طور همزمان رسیدگی شود و از هیچکدام غافل نشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان اظهار کرد: باید مهندسی افراد مستعد و نخبه در زمینه امنیت فضای سایبری عملیاتی شده و رشته دانشگاهی امنیت سایبری تاسیس و تقویت شود پس ضرورت دارد دانشکده و پارک های فناوری در زمینه امنیت سایبری دست به کار شوند.

وی با تاکید بر اینکه باید فعالیت های ترویج امنیت سایبری به خوبی اداره شده و آموزش امنیت سایبری گسترش یابد تصریح کرد: شناخت کل جامعه در مورد امنیت فضای مجازی و قابلیت پیشگیری از جرایم باید افزایش یابد و دانش مردم در مورد شبکه های اینترنتی و خطرات نقض قانون به طور وسیع افزایش یابد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در ادامه با اشاره به چشم انداز امنیتی کل کشور خواستار شناسایی خطرات و نقاط پر مخاطره جامعه از دو منظر داخلی و خارجی و تقویت آنها شد و افزود: امور مربوط به افزایش امنیت داخلی و خارجی باید توسعه یابد و اقدامات دفاعی مجدانه پیگیری شود تا در نهایت فضای سایبری به سمت صلح، امنیت، شکوفایی، همکاری، مراعات کردن و حفظ حق حاکمیت ملی سوق داده شود و تنها در این صورت امکان ایجاد فضای سایبری قوی، توسعه منافع ملی برای کشور دست یافتنی می شود.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13876

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.