• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

پلیس بین الملل (اینترپل) به متاورس وارد شد

  • کد خبر : 13851
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
پلیس بین الملل (اینترپل) به متاورس وارد شد
سازمان پلیس بین الملل یا به عبارتی دیگر اینترپل، هدست‌های مخصوص واقعیت مجازی خود را راه اندازی کرده تا برای مقابله با لیست در حال گسترش جرم‌های احتمالی در فضای متاورس آمادگی پیدا کند.

به نقل از کوین تلگراف، در تاریخ ۲۰ اکتبر، این نهاد اولین متاورس اختصاصی طراحی شده برای یک نهاد پلیس در جهان را راه اندازی کرد و خبر از عملیاتی بودن این پروژه داد.

اینترپل در توضیحات خود در رابطه با ورود به این حوزه اشاره داشت که محرک اصلی برای چنین تصمیمی، استفاده مجرمان سایبری از فناوری برای انجام جرم‌های مختلف است. علاوه بر آن، انتظار می‌رود که در چند سال پیش رو شاهد افزایش قابل توجه کاربران متاورس باشیم. در اعلامیه این نهاد آمده است:

«مجرمان در فضای متاورس مشغول هستند. انجمن اقتصاد جهانی در همین رابطه هشدار داده که کلاهبرداری‌های مهندسی اجتماعی و افراط گرایی خشونت آمیز و اطلاعات نادرست می‌توانند چالش‌هی به خصوصی در این فضا باشند. با افزایش تعداد کاربران و رشد تکنولوژی متاورس، لیست جرم‌های احتمالی نیز افزایش خواهد یافت و ممکن است در آینده شامل کودکان، پولشویی، سرقت داده، کلاهبرداری مالی، باج گیری، فیشینگ و حتی آزار و اذیت جنسی نیز شود.»

قابل توجه است که در حال حاضر افراد به خاطر اقدامات خود در متاورس به زندان افتاده‌اند. ماه گذشته، مردی در کره جنوبی به دلیل رساندن آزار جنسی به کودکان در متاورس به ۴ سال زندان محکوم شد.

اینترپل در رویداد برگزار شده در شهر دهلی، علاوه بر صحبت درباره متاورس این نهاد از توسعه و اختصاص گروهی برای مقابله با جرم‌های حوزه ارزهای دیجیتال خبر داد. یورگن استاک، دبیرکل اینترپل در صحبت‌های خود گفت که نیاز به چنین تیم اختصاصی بسیار زیاد است چرا که نهادهای قانونی دیگر در حال حاضر برای  مقابله با پیچیدگی‌های این حوزه آمادگی لازم را ندارند.

در همین رویداد، پراوین سینها، مدیر ویژه اداره مرکزی تحقیقات هند نیز اشاره داشت که با توجه به ذات جهانی بودن این حوزه، نظارت بر جرم‌های سایبری در این فضا بسیار دشوار شده است. وی راه مقابله آسان‌تر با مجرمان سایبری را همکاری میان نهادهای مختلف معرفی کرد. سینها گفت که تنها پاسخ به این موضوع همکاری، هماهنگی، اعتماد و اشتراک اطلاعات میان سازمان‌ها در سطح جهان است.

متاورس اینترپل به کاربران ثبت نامی اجازه می‌دهد تا از پلتفرم دیدن کنند و همچنین در توری مجازی از مقر دبیرخانه اینترپل در لیون فرانسه شرکت کنند. در این متاورس کاربران قادر خواهند بود در دوره‌های تحقیقات پزشکی قانونی و … نیز شرکت کنند. اینترپل امیدوار است که متاورس ساخته شده به مقرهای مختلف این نهاد در سطح جهان کمک کند تا به آسانی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. علاوه بر آن، انتظار می‌رود در این متاورس، اینترپل به آموزش و تربیت کارمندان جدید خود بپردازد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13851

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.