• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4
شهبازی مطرح کرد:

جایگاه هوش مصنوعی در آینده علم پزشکی

  • کد خبر : 13797
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۲
جایگاه هوش مصنوعی در آینده علم پزشکی
یک دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک گفت: بشر در آینده شاهد شرایطی خواهد بود که فناوری‌های هوشمندی مانند تکنولوژی‌های اینترنت اشیا و هوش‌مصنوعی در قالب حوزه‌های فناورانه بسیاری از وظایف پزشکان را برعهده گرفته‌اند و قطعاً در آن زمان وظایف پزشکان تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

حامد شهبازی با اشاره به آینده فناوری‌های رباتیک و هوش‌مصنوعی و جایگاه آن در علم پزشکی، اظهار کرد: به‌طورکلی با توجه به شرایط کنونی به‌نظر می‌رسد در آینده فناوری‌های هوشمند ازجمله اینترنت اشیا و هوش‌مصنوعی، بسیاری از وظایف پزشکان را برعهده خواهند گرفت.

وی افزود: درواقع بشر در آینده شاهد شرایطی خواهد بود که فناوری‌های هوشمندی مانند تکنولوژی‌های اینترنت اشیا و هوش‌مصنوعی در قالب حوزه‌های فناورانه بسیاری از وظایف پزشکان را برعهده گرفته‌اند و قطعاً در آن زمان وظایف پزشکان تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

این دکترای هوش‌مصنوعی و رباتیک تاکید کرد: با وجود اینکه در آینده وظایف پزشکان تا حد زیادی کاهش می‌یابد، اما این مسئله بدین معنا نیست که علم پزشکی به طور کامل حذف شود و بشر از پزشکان متخصص بی‌نیاز شود، بلکه تنها وظایف پزشکان به فعالیت‌های خاصی محدود می‌شود.

وی در همین رابطه ادامه داد: درواقع وظایف پزشکان در آینده به فعالیت‌های خاصی از جمله تحقیق، پژوهش و تولید داروهای مختلف پژوهش‌محور محدود می‌شود و قطعاً وضعیت آینده این دانش با امروز تفاوت‌های بسیاری خواهد داشت.

شهبازی اشاره کرد: در آینده قطعاً وظایف پزشکان با وضعیت فعلی آن‌ها متفاوت خواهد بود و بسیاری از فناوری‌های هوشمند فعالیت‌های فعلی این قشر از جامعه را برعهده می‌گیرد؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد که علم پزشکی نیز باید به‌روزرسانی شود.

وی تصریح کرد: درواقع علم پزشکی باید هم‌راستا و هم‌زمان با تغییراتی که توسط هوش‌مصنوعی و تکنولوژی‌های مرتبط با این حوزه ایجاد می‌شود؛ به‌روزرسانی شده و عملاً از روند سنتی خود به حالتی مدرن و کامل‌تر تبدیل شود.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13797

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.