• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس مطرح کرد:

نقش مثبت توسعه فناوری در رونق بازار سرمایه

  • کد خبر : 13782
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
نقش مثبت توسعه فناوری در رونق بازار سرمایه
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: نگاهی به روندهای معاملات و سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه به وضوح نشان می‌دهد که توسعه فناوری در افزایش سطح دسترسی و سهولت روند سرمایه گذاری در بازار سرمایه اثر گذار بوده است و این روند بهبود کارکردهای الکترونیکی ادامه دارد.

“رضا نوحی حفظ آبادی” امروز در پنل نقش پلتفرم‌های هوشمند مالی در توسعه کسب و کارها که در مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد، گفت: ما به دنبال رشد سرمایه گذاری به صورت غیرمستقیم در بازار سرمایه هستیم، به طوریکه همه افراد نیاز دارند بخشی از عایدی خود را سرمایه گذاری کنند و با صرفه جویی مصارف خود رفاه بیشتری را در آینده داشته باشند.

وی افزود: در جریان رشد سرمایه گذاری غیر مستقیم، نقش فناوری و پلتفرم های هوشمند مالی غیر قابل انکار بوده است به طوریکه شرایط امروز بازار سرمایه با قبل از سال ۹۶ در این حیطه قابل مقایسه نیست. در سال ٩۶ مسوولان به دنبال توسعه صندوق های سرمایه گذاری بودند.

نوحی اظهار داشت: اطمینان و استقبال سرمایه گذاران به حضور در صندوق های سرمایه گذاری زمانی شکل می گیرد که فرد بتواند در محیطی کاملا شفاف و آسان سرمایه گذاری کند؛ وجود این نیاز، باعث راه اندازی صندوق های سرمایه گذاری شد و انجام چنین اتفاقی به عنوان گام اولیه تلقی شد.

وی افزود: گام دیگر در راستای توسعه صندوق سرمایه گذاری این بود که افراد باید برای ورود و خروج به صندوق سرمایه گذاری یا ابطال آن، مراجعه حضوری می‌کردند در حالی که تعداد شعب گسترده نبود و در سراسر کشور دارای شعب نبودیم.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: در این زمینه اقدامات لازم مبنی بر ایجاد صندوق سرمایه گذاری قابل معامله انجام شد، در این صندوق سرمایه گذار واحدهای سرمایه گذاری را مشابه سهام خرید و فروش می کند که محاسبه nav صندوق‌ها از روزانه به هر دو دقیقه یکبار نیز از دیگر اقدامات انجام شده بود.

وی ادامه داد: همچنین مکانیزم قبلی که فرد برای احراز هویت یا صدور و ابطال با آن مواجه بود از جمله موضوعاتی بود که سرمایه گذار را دچار تردید و سرخوردگی می کرد اما با توسعه تکنولوژی ها، فرصت رشد برای صندوق ها و سهولت اقدامات مهیا شد و بحث شناسایی غیرحضوری سرمایه گذاران از طریق اثرانگشت یا سامانه چهره نگاری احراز هویت گامی مهم در روند رشد سرمایه گذاری ها در این بخش بود.

وی در پایان گفت: روند توسعه فناوری و تکنولوژی های روز دنیا در جهت سهولت سرمایه گذاری و اطمینان بخشی به سرمایه گذاران در بازار سرمایه ادامه دارد که قطعا توسعه این فعالیت ها به رشد اعتمادها به سرمایه گذاری در بازار سرمایه اثر گذار است.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13782

اخبار مرتبط

۰۸اسفند
توسعه فناوری هوش مصنوعی نیازمند نقشه راه کلان
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور

توسعه فناوری هوش مصنوعی نیازمند نقشه راه کلان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.