• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4
در یک نشست تخصصی بررسی شد

راهکارهای توسعه اقتصاد دیجیتال در ایران

  • کد خبر : 13778
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
راهکارهای توسعه اقتصاد دیجیتال در ایران
راهکارهای توسعه اقتصاد دیجیتال در ایران در یک نشست تخصصی بررسی شد.

تخصصی راهکارهای توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور با حضور رئیس مرکز مطالعات راهبردی و اقتصاد دیجیتال پژوهشگاه Ict و جمعی از کارشناسان این حوزه در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

در این نشست علی شیخ حسنی- رئیس مرکز مطالعات راهبردی و اقتصاد دیجیتال پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: از اوایل دهه ۸۰ که در واقع نیاز به تحقیقات میان رشته‌ای احساس شد، پژوهشکده راهبردی اقتصادی در داخل پژوهشگاه، ایجاد شد و شروع به کار کرد.

وی افزود: به حق همپای بخش‌های فنی که اقدامات بسیاری را در زمان دفاع مقدس و بعد از آن انجام دادند و پژوهش‌های بسیار ارزنده‌ای در بخش تحقیقات کاربردی انجام دادند و می توان گفت پژوهشگاه باب بسیاری از تجهیزات مخابرات و دانش آن را بومی کرد، این موضوع سبب شد تا هر دانشجوی فارغ التحصیلی از هر کجای ایران می توانست به این دانش بومی دسترسی داشته باشد.

شیخ حسنی گفت: همچنین مفاهیم میان رشته ای در سطح کشور ترویج پیدا کرد و پروژه‌های بسیار خوبی توسط این پژوهشگاه انجام شده که می توان به مواردی مانند پروژه شناخت و بررسی اقتصادی، مالی بازار و سرمایه گذاری در بخش ICT که نتایج بسیار خوبی داشته و پروژه ارائه راهکارهای افزایش سهم ICT در رشد اقتصادی کشور که بسیار تاثیرگذار بوده است، اشاره کرد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و اقتصاد دیجیتال پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه بیان کرد: در حال حاضر پژوهشگاه به عنوان پشتیبان مباحث اقتصادی و تمرکز دیجیتال پروژه‌هایی را دارد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13778

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.