• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

گوگل به دنبال ارائه اینترنت نسل هشتم تا سال ۲۰۲۳

  • کد خبر : 13755
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
گوگل به دنبال ارائه اینترنت نسل هشتم تا سال ۲۰۲۳
گزارش‌ها حاکی از آن است که گوگل فیبر قصد دارد برنامه‌های اینترنت ۵ گیگابیت و ۸ گیگابیت بر ثانیه را در اوایل سال ۲۰۲۳ ارائه کند.

احیای ناگهانی Google Fiber شامل افزایش چشمگیر سرعت اینترنت خواهد بود. گوگل فاش کرده است که در اوایل سال ۲۰۲۳ برنامه‌های ۵ گیگابیت بر ثانیه و ۸ گیگابیت بر ثانیه را با نرخ‌های ماهیانه ۱۲۵ و ۱۵۰ دلار ارائه خواهد کرد. هر دو سطح شامل نرخ‌های آپلود و دانلود متقارن، روتر WiFi ۶ و حداکثر دو توسعه دهنده شبکه مش هستند. به گفته این شرکت، ارتقا‌ها باید به انتقال گسترده فایل‌ها کمک کرده و در عین حال تاخیر و لرزش را به حداقل برسانند.

کاربران در صورت ثبت نام برای تبدیل شدن به «تست‌کنندگان مورد اعتماد»، می‌توانند برنامه‌های سریع‌تر را در ماه نوامبر امتحان کنند. اگر واجد شرایط هستید، گوگل از شما می‌پرسد قصد دارید چگونه از پهنای باند اضافی استفاده کنید.

این یک جهش بزرگ از بهترین سرویس قبلی ۲ گیگابیت بر ثانیه است که گوگل در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد و اگر گیمر هستید، می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. اگر دانلود ۱۵۰ گیگابایتی Microsoft Flight Simulator ۱۱ دقیقه با سرعت ۲ گیگابیت بر ثانیه طول بکشد، طرح ۸ گیگابیت بر ثانیه می‌تواند در شرایط ایده آل این انتظار را به کمتر از سه دقیقه کاهش دهد. مطمئنا این قابلیت باعث می‌شود که برنامه‌های معمولی اینترنت کابلی گران به نظر برسند. به عنوان مثال، Comcast در حال حاضر سرویس ۶ گیگابیت بر ثانیه را در برخی مناطق ارائه می‌دهد، اما هزینه آن ۳۰۰ دلار در ماه بر اساس قرارداد است و هنوز شامل آپلود متقارن نمی‌شود.

در هر صورت، طرح‌های جدید بیانگر قصد هستند. در کنار اولین گسترش شبکه در پنج سال گذشته، سرعت‌های ارتقاء یافته نشان می‌دهد گوگل در حال بازگشت به ریشه‌های فیبر است. یعنی هم انتظارات برای دسترسی سریع به اینترنت را افزایش می‌دهد و هم تا حدی رقابت بین ارائه‌دهندگان فعلی را تحریک می‌کند. البته این می‌تواند به گوگل کمک کند تا خدمات دیگر خود را ارائه کند، اما ممکن است برایتان مهم نباشد که به مخابرات انگیزه بیشتری بدهد تا «۱۰G» و ارتقا‌های مشابه را زودتر از آنچه در غیر این صورت انجام می‌دهند، عرضه کنند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13755

اخبار مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.