• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4

متا از هدست واقعیت مجازی ۱۵۰۰ دلاری کوئست پرو رونمایی کرد!

  • کد خبر : 13714
  • ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵
متا از هدست واقعیت مجازی ۱۵۰۰ دلاری کوئست پرو رونمایی کرد!

شرکت متا در امروز از نسل جدید هدست‌های واقعیت مجازی رده بالای خود با نام متا کوئست پرو رونمایی کرده است. همانطور که می‌دانید؛ پسوند «پرو» در بین شرکت‌های تکنولوژی، طرفداران فراوانی داشته و همه اصرار زیادی به استفاده از آن دارند! البته به ادعای متا، آنها این هدست را برای کاربران حرفه‌ای طراحی کرده‌اند […]

شرکت متا در امروز از نسل جدید هدست‌های واقعیت مجازی رده بالای خود با نام متا کوئست پرو رونمایی کرده است. همانطور که می‌دانید؛ پسوند «پرو» در بین شرکت‌های تکنولوژی، طرفداران فراوانی داشته و همه اصرار زیادی به استفاده از آن دارند! البته به ادعای متا، آنها این هدست را برای کاربران حرفه‌ای طراحی کرده‌اند و کوئست ۲ معمولی نیز برای گیمر‌های کژوال همچنان به فروش خواهد رسید.

متا کوئست پرو از چیپست کوالکام اسنپدراگون XR2 پلاس نسل اول استفاده می‌کند که در همین روز توسط کوالکام معرفی شد. این چیپست، عملکردی حدودا ۵۰ درصد بهتر از اسنپدراگون XR2 به کار رفته در کوئست ۲ داشته و گرمای تولید شده توسط آن نیز تقریبا ۳۰ درصد کمتر است. این چیپست توسط ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود؛ جهت مقایسه، متا کوئست ۲ دارای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بود.

این شرکت لنز فرسنل به کار رفته در نسل گذشته را کنار گذشته و حالا از لنز‌های پنکیکی استفاده کرده است که موجب بهبود کیفیت و همچنین کوچک‌تر شدن دستگاه شده‌اند. به گفته متا، شفافیت تصویر روبروی کاربر در کوئست پرو افزایش ۲۵ درصدی داشته و تصاویر در اطراف دید آنها نیز حدود ۵۰ درصد شفاف‌تر هستند. این هدست، به گونه‌ای طراحی شده که بتوانید از گوشه‌های آن بیرون را ببینید؛ اما اگر مایل به یک تجربه واقعیت مجازی کامل هستید، درون جعبه دستگاه قطعاتی برای پوشاندن بخش‌های شفاف هدست وجود دارد.

هدست متا

متا در کوئست پرو از نمایشگر‌های جدیدی استفاده کرده است. این نمایشگر‌ها از نوع LCD بوده و از تکنولوژی کوانتوم دات و نقاط تاریک‌ شونده استفاده می‌کنند. این نمایشگر‌ها، دارای ۵۰۰ LED در بک‌لایت خود هستند که با بهینه‌سازی نرم افزاری، کنتراست حدودا ۷۵ درصد بهتری نسبت به کوئست ۲ دارد. تراکم پیکسلی در این نمایشگر‌ها، افزایش ۳۷ درصدی داشته و محدوده رنگی پوشش داده شده توسط آنها نیز ۳۰ درصد گسترده‌تر است.

متا کوئست پرو برای استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به طور همزمان ساخته شده است. این هدست دارای ۱۰ دوربین بوده که ۵ عدد از آنها، رو به بیرون و ۵ عدد نیز رو به داخل هدست هستند؛ هر یک از این دوربین‌ها، رزولوشنی ۴ برابر نمونه‌های به کار رفته در کوئست ۲ دارند که از دوربین‌های سیاه‌ و سفید استفاده می‌کند. این دوربین‌های پیشرفته، امکان اسکن بهتر محیط اطراف کاربر را فراهم کرده و مشاهده اطراف به صورت کاملا رنگی را ممکن می‌کنند. دوربین‌های کوئست پرو همچنین وظیفه ردگیری چشم و حالت صورت کاربر را نیز بر عهده دارند.

هدست متا

با استفاده از قابلیت Passthrough که امکان دید اطراف را برای کاربر فراهم می‌کند؛ شما می‌توانید اطراف خود را با مانیتور‌های مجازی پر کرده و در کنار آن، کیبورد و ماوس واقعی خود را دیده و از آنها استفاده کنید! معماران نیز می‌توانند با استفاده از این هدست، مدل‌های سه بعدی ساخته شده توسط خود را به شکل مجازی دیده و اصلاح کنند.

دوربین‌های رو به داخل این هدست، وظیفه ردگیری چشم و حالت صورت کاربر را بر عهده داشته تا آواتار مجازی شما، همواره چهره واقعیتان را تداعی کند. البته، لازم به ذکر است که این ویژگی به طور اتوماتیک غیر فعال بوده و برای راحت‌تر کردن خیال کاربران که چندان به متا اعتماد ندارند؛ این اطلاعات هرگز از هدست خارج نمی‌شوند.

هدست متا

متا کوئست پرو دارای کنترلرهای جدیدی به نام کوئست تاچ پرو است. این کنترلرها، دارای سنسور‌های داخلی هستند و دیگر برای ردگیری به خود هدست نیازی ندارند؛ به همین دلیل، حالا می‌توانید در هر حالتی از آنها استفاده کنید. این کنترلرها همچنین یک بازطراحی کلی نسبت به نسل پیشین داشته و حالا ارگونومیک‌تر بوده و بازخورد لرزشی بهتری نیز دارند.

از جمله اقلام دیده شده در جعبه متا کوئست پرو، می‌شود به یک داک مخصوص شارژ، یک آداپتور ۴۵ واتی و سیم USB-C اشاره کرد. این داک، امکان شارژ کردن هدست و کنترلرهای آن را به طور همزمان دارند. در نسل پیشین یعنی متا کوئست ۲، کنترلرها از باتری‌های معمولی استفاده می‌کردند.

هدست متا

متا کوئست پرو از روز ۲۵ اکتبر (۳ آبان) و با قیمت ۱۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد. این هدست که قیمتی چهار برابر متا کوئست ۲ دارد؛ از حالا در برخی از کشور‌ها قابل پیش خرید است. کنترلر‌های کوئست پرو تاچ این هدست، به صورت جداگانه نیز قابل تهیه بوده و با کوئست ۲ نیز کار می‌کنند؛ این کنترلرها به قیمت ۳۰۰ دلار به فروش می‌رسند.

هدست متا

درباره هدست واقعیت مجازی جدید و گران قیمت متا چه می‌اندیشید؟ آیا قابلیت‌های کوئست پرو، ارزش قیمت بالای ۱۵۰۰ دلاری این هدست را دارند؟

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.