• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
با تلاش یک استارتاپ هندی میسر می‌شود

پرش از هیمالیا با حمایت هوش مصنوعی!

  • کد خبر : 13695
  • ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
پرش از هیمالیا با حمایت هوش مصنوعی!
برای اولین بار از هوش مصنوعی برای افزایش امنیت ورزش و سرگرمی جذاب و البته دلهره‌آور پرش از ارتفاع در هیمالیا استفاده شده است که امنیتی بی‌عیب و نقص را برای این ورزش‌های ماجراجویانه به ارمغان می‌آورد.

علاقه‌مندان به آدرنالین، جویندگان هیجان و حتی افراد عادی ممکن است بخواهند یک پرش از یک تاب غول پیکر را که توسط هوش مصنوعی پشتیبانی می‌شود، تجربه کنند.

به زودی این کار در ارتفاعات هیمالیا ممکن می‌شود. از سال ۲۰۲۳، گردشگران در شهر مانالی که یک شهر زیبا در کنار رشته کوه هیمالیا واقع در ایالت شمالی هند و شهره به مناظر شگفت‌انگیز و گردشگری ماجراجویانه‌اش است و در بین مسافران و گردشگران محبوب است، می‌توانند این پرش ایمن را تجربه کنند.

این کار به دست یک استارتاپ موسوم به “مانالی‌سوئینگ”(ManaliSwing) انجام می‌شود که توسط چهار دوست علاقه‌مند به ماجراجویی در دوران کودکی که اکنون مهندس، صخره‌نورد و کوهنورد شده‌اند، تأسیس شده است.

این استارتاپ از دل مؤسسه فناوری هند بیرون آمده است و آزمایشات سیستم جدید خود را به پایان رسانده است و هم اکنون در حال ثبت پنج حق اختراع برای مفهوم و طرح خود است.

به گفته این تیم، این سیستم با پشتوانه هوش مصنوعی، امنیت بی‌عیب و نقصی را برای پرش‌کنندگان با ارائه بیش از ۱۰۰ حالت پرش فراهم می‌کند.

توسعه دهندگان این سیستم می‌گویند هوش مصنوعی می‌تواند عملکردها را ردیابی کند و روش‌های بهینه برای پرش را ارائه دهد.

اوتساو سونی یکی از بنیان‌گذاران این استارتاپ می‌گوید: ما یکی از خلاقانه‌ترین و ایمن‌ترین پرش‌های بانجی غول‌پیکر جهان را ارائه خواهیم داد، اما به جای پایین رفتن سقوط با طناب لاستیکی بانجی، در اینجا یک سقوط آزاد توسط یک تاب غول پیکر روی طناب‌های دوتایی با بیش از ۱۰۰ حالت پرش به فرد امکان می‌دهد تا پرش دلخواه خود را تجربه کند.

گردشگران برای هر پرش باید ۳۰۰۰ روپیه معادل ۳۶.۴۵ دلار آمریکا بپردازند.

سونی افزود: دریافت این هزینه برای حمل و نقل از نقطه معین و خدمات عکاسی و فیلمبرداری حرفه‌ای خواهد بود.

این استارتاپ یک آزمایش کامل از ۱۰۰۰ پرش با مانکن و به دنبال آن پرش‌های انسانی موفقیت آمیز را با حضور کارشناسان ویژه در حیدرآباد هندوستان انجام داد.

سونی می‌گوید هوش مصنوعی به ردیابی شرکت‌کنندگان و عملکرد آنها با میلیون‌ها داده کمک می‌کند و تأییدیه‌های بهینه ‌شده برای پرش را ارائه می‌کند. داشتن یک هوش مصنوعی واقعاً هوشمند مزیتی برای اساتید پرش و تیم آنها خواهد بود که مطمئن ‌شوند هیچ آسیب و حادثه‌ای رخ نمی‌دهد. برای مثال، هوش مصنوعی اگر مشکلی در پروتکل پرش یا رعایت استانداردهای بین‌المللی ببیند، اجازه پرش را صادر نمی‌کند.

تقاطع فناوری، نوآوری و ورزش‌های ماجراجویی

به گفته اعضای تیم، این تاب غول پیکر یکی از بهترین نماینده‌های نقطه تلاقی فناوری، نوآوری و ورزش ماجراجویی در این دهه است که پتانسیل ایجاد اختلال در کل صنعت گردشگری ماجراجویی را دارد.

سونی می‌گوید: بخش خوب ماجرا این است که ما برای انجام این کار نیازی به دوربین‌های با تکنولوژی پیشرفته و تنظیمات گران قیمت نداریم. این تاسیسات را می‌توان در هر نقطه از جهان برپا کرد.

هند برخلاف اینکه جوان‌ترین کشور جهان با ۵۰ درصد جمعیت زیر ۲۵ سال است، در شاخص رقابتی جهانی گردشگری ماجراجویی در رتبه ۹۶ قرار دارد. رتبه این کشور همچنین در چهار سال گذشته به طور مداوم در حال کاهش بوده است و رتبه بسیار پایین‌تری نسبت به همسایگان خود، بوتان (رتبه چهاردهم) و نپال (رتبه ۶۷) دارد.

سونی احساس می‌کند که هند نتوانسته است فرهنگ نوآوری را در گردشگری ماجراجویی پرورش دهد.

این تیم هندی ادعا می‌کند که از سوی دولت امارات برای راه‌اندازی این تاب در این کشور تماس گرفته شده است و با آژانس‌های علاقه‌مند در سوئیس نیز در حال گفتگو هستند.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13695

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.