• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6

فشار آمریکا برای صادرات فناوری تراشه به چین شدیدتر شد

  • کد خبر : 13628
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
فشار آمریکا برای صادرات فناوری تراشه به چین شدیدتر شد
دیروز آمریکا مجموعه ای از قوانین نظارتی صادراتی جدید را منتشر کرد و برترین تولید کننده تراشه حافظه رایانشی در چین و ۳۰ شرکت دیگر از این کشور را به فهرست موسسات تایید نشده خود افزود.

آمریکا ادعا می کند مقاماتش نتوانسته اند فعالیت های این شرکت ها را بررسی کنند. فهرست جدید شرکت های تایید نشده در حالی اعلام می شود که  آمریکا محدودیت های جدیدی بر صادرات فناوری به چین را اعلام کرده تا از پیشرفت های نظامی این کشور جلوگیری کند.  محدودیت های جدید شامل کاهش دسترسی شرکت های چینی از جمله YMTC به ابزارهای تراشه سازی است.

سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه خواستار آن شده بودند کهYMTC ( تراشه سازی چینی با بیشترین سرعت رشد فعالیت) در فهرست سیاه وزرات بازرگانی گنجانده شود. دولت بایدن ادعا می کند این شرکت که در سال ۲۰۱۶ میلادی تاسیس شده تهدیدی مستقیم برای تراشه سازان آمریکایی است.

دلیل اضافه شدن این شرکت ها به فهرست «موسسات تایید نشده» آن است که ایالات متحده آمریکا نتوانسته از محل کارخانه ها بازدید کند و تشخیص دهد آیا می توان برای صادرات فناوری های حساس از آمریکا، آنها را معتبر دانست یا خیر. تحقیقات آمریکا از شرکت های چینی نیازمندتاییدیه وزارت بازرگانی چین است.

صادرکنندگان آمریکایی  قبل از ارسال کالا به شرکت های موجود در فهرست«موسسات تایید نشده» باید بررسی های لازم را انجام دهند و ممکن است مجبور  به درخواست مجوزهای بیشتری شوند.

طبق قوانین جدید دولت بایدن، اگر مقامات آمریکایی نتوانند از محل کارخانه های فهرست «موسسات تایید نشده» بازدید کنند،  پس از ۶۰ روز فرایندهایی برای قرار دادن آنها در فهرست سیاه وزارت بازرگانی انجام می شود.

طبق نظارت های صادراتی که آمریکا منتشر کرده، ارسال تراشه هایی که با فناوری آمریکایی در هر نقطه ای از جهان ساخته شوند، به چین ممنوع خواهد بود.  این قوانین که به سرعت اجرایی شده براساس محدودیت هایی است که در نامه هایی به شرکت های مختلف تراشه سازی ارسال شده بود.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.