• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس اعلام کرد؛

اتصال ۵۹ روستای فارس به شبکه ملی اطلاعات در شش ماه

  • کد خبر : 13625
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
اتصال ۵۹ روستای فارس به شبکه ملی اطلاعات در شش ماه
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از احداث و ارتقای ۳۵ سایت روستایی جدید و اتصال ۵۹ روستای دیگر استان فارس به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت خبر داد.

حمید سلیمان پور با تبریک مناسبت ۱۵ مهرماه «روز روستا و عشایر» گفت: در شرایط کنونی و با تحول اقتصاد دیجیتال در تمامی ارکان از جمله معیشتی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، نیاز آحاد مردم بویژه روستاییان جهت دسترسی به اینترنت پرسرعت بیش از پیش احساس می‌شود و اتصال روستاهای باقیمانده به شبکه ملی اطلاعات توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال جدید با استفاده از ظرفیت اپراتورهای تلفن همراه به سرعت در حال انجام است.

وی افزود: در همین راستا جهت بهره مندی از ارتباطات پایدار و پرسرعت، در مناطق روستایی استان ۱۰ سایت جدید احداث و ۲۵ سایت موجود ارتقا یافته و به موجب آن دسترسی ۵۹ روستای دیگر استان فارس در شش ماهه ابتدای امسال به اینترنت پرسرعت همراه فراهم شده است.

سلیمان پور جمعیت برخوردار شده از اینترنت پرسرعت در این مناطق را بالغ بر ۲۶ هزار نفر و در قالب ۷ هزار و ۵۰۰ خانوار برشمرد و مزایای اتصال این روستاها به شبکه ملی اطلاعات را تسهیل زندگی مردم و توسعه اقتصادی برشمرد.

رئیس شورای راهبری توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، میزان اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از این طرح‌ها را مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین منابع توسعه‌ای اپراتورها بیان کرد.

لینک کوتاه : https://ainews.ir/?p=13625

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.